Πέμπτη 29 Μαρτίου 2012



ΗΘΕΛΗΜΕΝΗ ΑΦΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΑΣΤΙΚΗ ΚΟΥΤΟΠΟΝΗΡΙΑ

Ο φτωχός ονομαζόταν κάποτε προλετάριος στη Δύση και κολασμένος της γης στον τρίτο κόσμο.
Σήμερα έχουν κατά πολύ εκλείψει αυτές οι ορολογίες. Θεωρούνται παλιομοδίτικες και ξύλινες.
Ο φτωχός, στο διάστημα της πλαστικής ευημερίας, διέγραψε ο ίδιος τον εαυτό του από την κοινωνική του τάξη.
Με τηλεόραση πλάσμα στο δυάρι, μπιντέ στην τουαλέτα κι ένα Φίατ με δόσεις, θεώρησε την ταξική πάλη υπόθεση παρωχημένων εποχών.
Τον είπαν μικροαστό κι αισθάνθηκε το μπόι του να ψηλώνει.
Τον είπαν « κοινωνικό εταίρο» στις διαπραγματεύσεις για το πώς θα τον σφάξουν κι αισθάνθηκε ισότιμος με το βιομήχανο «συνομιλητή».
Άφησε να πάνε οι λαθρομετανάστες στη θέση των προλετάριων και ο ίδιος απαρνήθηκε την προέλευσή του. Οι δάσκαλοι ξέχασαν πως ήταν παιδιά αγροτών, οι αγρότες επιδοτήθηκαν για να γίνουν επιχειρηματίες εναλλακτικού τουρισμού και κολακεύτηκαν απ’ αυτό.
Και επειδή η αποποίηση της κληρονομιάς απαιτεί ειδική πράξη, για να νοιώθει όλο και λιγότερο φτωχός, αποφάσισε να ξεμπερδεύει τους λογαριασμούς του με τους άλλους φτωχούς.
Δεν συνδιαλεγόταν πια μαζί τους, αγωνιούσε μόνο να μεταπηδήσει σε άλλη κατηγορία, Έτσι σιγά-σιγά είδε τους ανθρώπους της τάξης του σαν κοινωνικά απόβλητα. Δεν είχε κανένα πρόβλημα να μεταχειρίζονται τους όμοιους του σαν οικιακά λύματα, φτάνει να μην ήταν ο ίδιος μέσα.
Δεν θα είχε κανένα πρόβλημα αν έστελναν τους φτωχούς σε τροχιά γύρω από τη γη, γιατί όλοι τον διαβεβαίωναν ότι θα τον εξαιρούσαν, λόγω καλής συμπεριφοράς. Κι όσες αποδείξεις καλής συμπεριφοράς χρειαζόταν, τις έδινε και με το παραπάνω. Θεωρητικοποίησε την απεργοσπασία σε ιερό δικαίωμα στη δουλειά, τις επικύψεις στο αφεντικό σε συνεργατική διάθεση, το γλείψιμο του κάθε πολιτικάντη σε κοινωνική δράση.


Η άλλη περίπτωση μικροαστού που δεν προχώρησε στις παραπάνω προωθημένες δράσεις, επέλεξε ταπεινά το cocooning. Την αμερικάνικη μόδα που σάρωσε στις δεκαετίες του ‘70, ’80: «κλείσου και προφυλάξου στο κουκούλι σου».


Αναλφάβητος ιστορικά και κοινωνιολογικά αφού πέρασε από την προηγούμενη κατηγορία της τυποποίησης και απέκτησε το iso του ηλίθιου, κολακεύτηκε με τα ψίχουλα και τις χάντρες που του έδωσε το αφεντικό, σε τέτοιο σημείο μάλιστα, ώστε σήμερα νοιώθει ότι μπορεί και να μην τα δικαιούται. Ότι, αν βγάλει το μεγάλο σκασμό, μπορεί και να γλιτώσει τις χάντρες. Ότι, αν συνεχίσει να απαρνιέται την τάξη του, μπορεί και να τη σκαπουλάρει.
Σήμερα, τώρα που μιλάμε, βλέπει να έρχεται το τσουνάμι και να παρασύρει ζωές – τα ίδια τα παιδιά του – και ανεβαίνει στην ταράτσα να μαζέψει τη μπουγάδα για να μη βραχεί.
Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι.


ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΡΟΣΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΤΥΦΛΑ


Με βαθύ σεβασμό στους αγωνιστές της Αριστεράς, που δραπέτευσαν από το μηχανισμό της χειραγώγησης και με βαρύ κόστος υπερασπίστηκαν και υπερασπίζονται την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και αγωνίζονται για κοινωνική δικαιοσύνη, δεν μπορεί να μείνουν στο απυρόβλητο αυτοί που "δεν ήθελαν να αλλάξει τίποτα. αλλά ήθελαν να προσποιούνται ότι ήθελαν". Αυτοί που εξαγόρασαν τους αγώνες άλλων, που χουχούλιασαν στη ζεστασιά της συστημικής αντιπολίτευσης, και που σήμερα, την ώρα που εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν, αυτοί θεωρούν ότι επιτελούν το χρέος τους απέναντι στην ιστορία με διαπιστώσεις από άμβωνος, αναθέματα και φοβικές περιχαρακώσεις.


Η κατηγορία αυτή απέκτησε το iso του ηλίθιου πιο βασανιστικά από τις προηγούμενες.
Δεν επαναπαύτηκε στη φιλόξενη μηχανή της χειραγώγησης. Άνοιξε ρωγμές και δραπέτευσε σε κάποιο στάδιο πριν την εξαγωγή του τελικού προϊόντος.
Του τελικού προϊόντος. Γιατί κατά τα άλλα η ως ένα σημείο επεξεργασία, την έκανε ευεπίφορη στη χειραγώγηση. Δε μαζοποιήθηκε στον κανόνα αλλά στην εξαίρεση.
Αν το καταφύγιο του ανθρώπου είναι η κοινωνία, του ηλίθιου είναι η συσπείρωσή του σε μια ομάδα με άλλους ηλίθιους.



Όταν η αναγκαία για την κοινωνική δράση συλλογικότητα, παίρνει τα χαρακτηριστικά της αγέλης και το κοινωνικά αναγκαίο υποκαθίσταται από το κομματικά χρήσιμο, ο ηλίθιος επίσης μεταλλάσσεται από απλό βλάκα, σε πονηρό βλάκα. Ένα ανθρωπάκι υστερικά οχυρωμένο στην κομματική γραμμή και την μονοτονία των τσιτάτων, καχύποπτο έως επιθετικό σε όλους όσους τολμούν να αμφισβητούν το άνωθεν παπικό αλάθητο, περιχαρακωμένο σ’ ένα κοινωνικό αυτισμό που δε βλέπει πέρα απ’ τη μύτη του.


Η «διαλεκτική» του σκέψη αρνείται επίμονα να δει σήμερα την αναγκαιότητα ενός πλατιού μετώπου για την απαλλαγή από τα νεκρόφιλα αρπακτικά, την ίδια στιγμή που οικειοποιείται την ιστορία των απελευθερωτικών μετώπων, πλαστογραφεί την υπογραφή τους και μονοπωλεί διαστρέφοντας τους στοχασμούς μεγάλων επαναστατών.
Αυτός ο τύπος του ηλίθιου είναι ιδιαίτερα επικίνδυνος, όχι μόνο γιατί δεν είναι πρόθυμος για κανενός είδους αυτοκριτική, όχι μόνο γιατί μεταστρέφει το κοπαδικό σε ιδεολογικό αλλά γιατί, κυρίως, αποθαρρύνει και αναστέλλει την κοινή δράση, και τη συρρικνώνει σε μικροκομματική κλίμακα.



Έχει δίκιο ο Μπογιόπουλος στη διαπίστωση του επιλόγου του πως οι κοινωνικές διεργασίες, πόσο μάλλον οι κοινωνικές εξεγέρσεις, έχουν μια ατέλεια: δεν μπορούν να παρασκευαστούν με όρους τηλεμαγειρικής, ούτε να προβλεφτούν με την ακρίβεια των αστρολογικών προβλέψεων. Η απάντηση στο ερώτημα ‘ρήξη και ανατροπή ή ενσωμάτωση και αναπαραγωγή του συστήματος πρέπει να λάβει υπόψη της τη φενακισμένη συνείδηση, την ανεστραμμένη εικόνα του κόσμου, σε όλα τα επίπεδα.
Ή θα δούμε και θα μιλήσουμε έντιμα για όλων των ειδών τις ηλιθιότητες, μαζί και αυτήν που μας αφορά, ή θα πάμε στην κατηγορία του γελοίου, του ηλίθιου που δεν αποδέχεται την ηλιθιότητά του και προσπαθεί να εντυπωσιάσει με εξυπνακισμούς.


Ο βαρύς χειμώνας που αφήσαμε να σαρώσει τα καλοκαίρια, η έρημος που μας την έδειχναν και αλληθωρίσαμε βλέποντας το δάχτυλο, επελαύνουν με αμείλικτη ορμή.
Δεν έχουμε πια κανένα άλλοθι.
[απόσπασμα απο κείμενο]
Νίνα Γεωργιάδου

Πηγή: ΑΝΤΙΤΕΤΡΑΔΙΑ της Εκπαίδευσης

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012

Καλή είναι η επανάσταση, αλλά καλύτερα να γίνεται μακριά μας...


Περί φόβου, προβοκάτσιας, ατολμίας και πολιτικής δειλίας

Την σχετική συζήτηση την είχε ξεκινήσει από τις 11/3/12 ο Ριζοσπάστης, σε δημοσίευμα με τίτλο ‘’ΠΑΡΑΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΑΣΤΙΚΑ ΜΜΕ, Φτιάχνουν κλίμα, που «μυρίζει» προβοκάτσια’’. Πηγή της εφημερίδας αποτέλεσαν διάφοροι ακροδεξιοί ιστότοποι, οι μπαρούφες των οποίων αναμεταδόθηκαν αμάσητες.

Ακολούθησαν στο ίδιο μήκος κύματος, αποστάσεις δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ, από κάθε προετοιμασία για εργατικές λαϊκές διαδηλώσεις, στο επαναστατικό πνεύμα της επετείου, ενάντια στην οικονομική και πολιτική κατοχή από τη χούντα της ΕΕ, του ΔΝΤ και του κεφαλαίου.

Τα χειρότερα όμως ήρθαν αργότερα. Ακριβώς όταν ο χειρισμός του θέματος, ξέφυγε από τις υπερβολές και τα λάθη των δημοσιογράφων των αριστερών εφημερίδων.

Τσίπρας και Παπαρήγα πήγαν να συναντήσουν και να σφίξουν το χέρι του Παπαδήμου, ακριβώς μια μέρα πριν τις παρελάσεις της 24/3 στο κέντρο της Αθήνας. Στο περιθώριο των συναντήσεων, έκαναν πανομοιότυπες δηλώσεις προκαταβολικής καταδίκης λαικών διαδηλώσεων στις παρελάσεις. Πάντα στο όνομα της προβοκάτσιας και των …ακροδεξιών.

Οι δηλώσεις ήταν πολύ ξεκάθαρες:

Ο Α. Τσίπρας, δήλωσε πως ‘’Υπάρχει κίνδυνος προβοκάτσιας στις παρελάσεις από ’’ θεσμικά ή εξωθεσμικά κέντρα’’

Παράλληλα, η Α. Παπαρήγα δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να εκδηλωθούν προβοκάτσιες κατά τη διάρκεια των παρελάσεων για την επέτειο της 25ης Μαρτίου και τόνισε την ανάγκη το λαϊκό κίνημα να αντιδράσει, υπογραμμίζοντας ότι ‘’δεν αποκλείεται κάποιοι να αναζητούν προσχήματα για να αναβληθούν και οι εκλογές’’.

Λίγες μέρες πριν, σε ομιλία της στην Πάντειο είχε πει χαρακτηριστικά: «Οχι στράκα-στρούκες, όχι αυτά που ετοιμάζονται στις 25 Μαρτίου όπου έχουν βγει οι απόστρατοι και καλούν βατραχάνθρωπους, ΟΥΚάδες, διάφορα σώματα, να κάνουν γεγονότα στην Αθήνα. Αυτό θα είναι μια προβοκάτσια για να δημιουργηθούν προϋποθέσεις να φοβηθεί το κίνημα».

Πού ήταν τελικά οι ακροδεξιοί ή οι ελεύθεροι σκοπευτές που θα δρούσαν από τις ταράτσες;

Πρόκειται περί αφέλειας της κοινοβουλευτικής αριστεράς; Κατά τη γνώμη μας το πρόβλημα είναι σοβαρότερο.

O λαός στο δρόμο, η αριστερά στον τρόμο

Τα μόνα αληθινά γεγονότα που υπήρξαν, είναι τα παρακάτω:

Πρώτο: Μαχητική δράση χιλιάδων ανθρώπων σε όλη την Ελλάδα και στις πιο μικρές κωμοπόλεις, που εξέφρασαν με ποικίλο αλλά πάντα μαχητικό τρόπο την οργή του λαού και τις εξεγερτικές διαθέσεις. Με αποφασιστικότητα και σχέδιο, με ωριμότητα και ψυχή. Ιδιαίτερη σημαντική η συμμετοχή της νεολαίας, των εκπαιδευτικών και μαθητών. Και αυτό πονάει…

Δεύτερο: Επιχείρηση απίστευτης καταστολής από τις δυνάμεις των ΜΑΤ. Με κατάληψη και αποκλεισμό του κέντρου της Αθήνας, αφήνοντας μόνο τον Παπούλια, σε μια πραγματική εικόνα μοναξιάς και ήττας. Προσαγωγές και προληπτικές συλλήψεις αγωνιστών της αντικαπιταλιστικής αριστεράς ακόμη και έξω από τα σπίτια τους. Για να μην ξεχνάμε που βρισκόμαστε όταν περιμένουμε να στρωθούν κόκκινα χαλιά για κοινοβουλευτικούς περιπάτους και αριστερές κυβερνήσεις…

Τρίτο: Σαφής πολιτική απόσταση της κοινοβουλευτικής αριστεράς τόσο από τις διαδηλώσεις, όσο και από την καταδίκη της κρατικής καταστολής. Μόνο η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στήριξε πολιτικά, ανοιχτά και θαρραλέα τις αγωνιστικές πρωτοβουλίες των λαϊκών συνελεύσεων και άλλων φορέων.

Ας βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά.

Κίνδυνος προβοκάτσιας υπάρχει σε κάθε λαϊκή κινητοποίηση. Αντιμετωπίζεται μόνο με σχεδιασμό και οργάνωση και όχι με πολιτική φυγή.

Κίνδυνος πολιτικού καπελώματος από ακροδεξιούς ή άλλα αντιδραστικά ρεύματα υπάρχει πάντα και ειδικά όταν διαμορφώνονται πλατιά κινήματα δυσαρέσκειας και αυθόρμητης δράσης. Αλλά, σε αυτό, μια αριστερά που σέβεται τον εαυτό της, απαντάει με αγωνιστικό, λαϊκό, δημοκρατικό, αντικαπιταλιστικό περιεχόμενο και όχι με αγοραφοβία.

Φόβος στον κόσμο υπάρχει και τον καλλιεργεί η εξουσία, σε μια εμφανή και μελετημένη στρατηγική του ‘’τρόμου για το χειρότερο’’. Η αριστερά όμως δεν πρέπει να αναπαράγει το φόβο, αλλά να αναπτύσσει τη μαχητική επαναστατική διάθεση του κόσμου, για να αλλάξει στρατόπεδο ο φόβος.

Ταλάντευση στους εργαζόμενους υπάρχει και θα υπάρχει πάντα. Ο αντίπαλος στηρίζεται στην οικονομική βία, στο μονοπώλιο της ένοπλης βίας και καταστολής, στην ιδεολογική χειραγώγηση. Η αριστερά είναι επαναστατική μόνο αν δεν είναι συνήγορος της ταλάντευσης, αλλά δρα στην αντίθετη κατεύθυνση. Όχι μόνο κινηματικά. Αλλά και πολιτικά, θεωρητικά.

Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε αυτή τη συστημική στάση, που υποδηλώνει επικίνδυνη πολιτική δειλία;

Να θυμίσουμε εδώ, δύο ακόμη γεγονότα, γιατί οι πολιτικοί συμβολισμοί, έχουν πάντα την αξία τους και παράγουν πολιτικές συμπεριφορές.

Η μανία με τα ...μέγαρα

Τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια συνάντησε ο Αλέξης Τσίπρας, στον απόηχο των διαδηλώσεων την 28η Οκτωβρίου πέρυσι στις παρελάσεις ανά την Ελλάδα, για να δηλώσει: «δεν μας εκφράζουν και δεν υιοθετούμε τις αποδοκιμασίες απέναντι στο πρόσωπο και τον θεσμό του Προέδρου της Δημοκρατίας». Απλά άστοχο;

Η Α. Παπαρήγα μετά την συνάντηση της με τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, δύο μέρες μετά την δολοφονία του ΑΛ. Γρηγορόπουλου στις 6 Δεκέμβρη του 2008, βγαίνοντας από το πρωθυπουργικό μέγαρο, έκανε την περίφημη δήλωση περί.. ‘’χαϊδέματος αυτιών κουκουλοφόρων από τον ΣΥΡΙΖΑ’’. Τυχαίο;

Ποια επανάσταση;

Δεν έχουν μικρή σημασία όλα αυτά. Η κοινοβουλευτική αριστερά, πάντα στις κρίσιμες καμπές , σπεύδει γονυπετής στα σύμβολα της εξουσίας να δηλώσει: ‘’Είμαι απέναντι σας κύριοι. Αλλά είμαι και εντός των ορίων σας’’.

Ένας φίλος σχολίαζε πρόσφατα: ‘’Μα αν η αριστερά μιλάει για καταστροφή, λιμούς και κατακλυσμούς, από μια έξοδο από την ευρωζώνη και την ΕΕ, τότε τι θα λέει μπροστά στον ..κίνδυνο μιας κοινωνικής επανάστασης;’’

Δυστυχώς τα πράγματα είναι χειρότερα: Μια αριστερά που τρομάζει και ζητάει προκαταβολικά συγνώμη και απόσταση από την εκδήλωση εξεγερτικών διαθέσεων απέναντι στη σαπίλα του αστικού πολιτικού κόσμους, πως μπορεί να περιμένει να πάρουν στα σοβαρά ο εργαζόμενος κόσμος, οι άνεργοι και ειδικά η νεολαία, τα λόγια της για ..επανάσταση;

Με τούτα και με τα άλλα ,ας μην ξοδεύεται μετά αυτή η αριστερά σε κοινωνιολογικές αναλύσεις και πολιτικές νουθεσίες για τα ‘’τυφλά ξεσπάσματα της αναρχίας’’. Ας καταλάβει ότι όλα αυτά υπογραμμίζουν την απουσία μιας επαναστατικής αριστεράς…..

Και αυτό δεν είναι ασφαλώς το μεγαλύτερο πρόβλημα: Βγαίνει και το ναζιστικό έκτρωμα της ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ με ένα απλό τρυκάκι που πέταξε στις παρελάσεις με το σύνθημα ‘’Πιάσε τα άκρα’’ και ασφαλώς θα βρει να πατήσει, σε ένα έδαφος που έχει αφήσει ο κομφορμισμός και η πολιτική δειλία της αριστεράς. Και τότε δε σώνεσαι με αντιναζιστικά συλλαλητήρια…

Τέτοιες στιγμές θυμάται κανείς το δύστροπο και πικρόχολο του Ζίζεκ: ‘’Καλή είναι η επανάσταση, αλλά καλύτερα να γίνεται και μακριά μας’’….
πηγη  aristero blog

Τρίτη 27 Μαρτίου 2012

Υποζύγια της Ευρωζώνης


Υποζύγια για την επίπλευση της Ευρωζώνης και των εργοδοτών εν μέσω κρίσης



Τη Δευτέρα 26/3, που στην Ελλάδα κατέφθασε και πάλι η τρόικα για να συγκεκριμενοποιήσει τις περικοπές κρατικών δαπανών ύψους 11,5 δισ. ευρώ για τα έτη 2013-2014, η Α. Μέρκελ, σε συνέντευξή της στην εκπομπή Newsnight του BBC, δήλωσε πως, αλίμονο, “θέλουμε την Ελλάδα στην Ευρωζώνη”. Ο λόγος; Μα “αν επιτρέπαμε στην Ελλάδα να φύγει, όλος ο κόσμος θα ρωτούσε μετά ποιος είναι ο επόμενος”.

Κατά συνέπεια η Ευρωζώνη θα “εξασθενούσε απίστευτα” με την έξοδο της Ελλάδας. “Θα ήταν τεράστιο πολιτικό λάθος να επιτρέψουμε στην Ελλάδα να φύγει. Γι΄ αυτό θα είμαστε ξεκάθαροι με την Ελλάδα, θα πούμε: ΄Εάν θέλεις να είσαι μέλος του κοινού νομίσματος πρέπει να κάνεις τη δουλειά σου και εμείς πάντα θα σε υποστηρίζουμε”.
Όπως όλοι αντιλαμβάνονται δεν θέλουν την Ελλάδα στην Ευρωζώνη για το “καλό της”, όπως υποστηρίζουν οι εγχώριοι τροϊκανοί, αλλά για να μην πληγεί η ίδια η Ευρωζώνη από την έξοδό της. Επιπλέον η “δουλειά” της Ελλάδας για να μην “εξασθενήσει απίστευτα” η Ευρωζώνη είναι να εφαρμόζει τις επιβεβλημένες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, κοινωνικές παροχές προς τη λαϊκή πλειοψηφία, απολύσεις και ιδιωτικοποιήσεις. Εξάλλου η Μέρκελ το έχει πει “Πώς θα ανταγωνιστούμε τις αναδυόμενες δυνάμεις, όπως η Κίνα και η Βραζιλία, αν δεν ρίξουμε το εργατικό κόστος;” Και η Λαγκάρντ έδειξε προς τους μισθούς Κροατίας. Ταυτόχρονα, η “δουλειά” της ηγεσίας της Ευρωζώνης είναι διατηρεί ένα νόμισμα αρκούντως φθηνό για τις εξαγωγές των Γερμανών βιομηχάνων, να εξασφαλίζει στη Γερμανία [όπως και σε άλλες πλεονασματικές χώρες] σχεδόν μηδενικά επιτόκια για το χρέος της και εκατομμύρια σε τόκους για τα δάνεια που επιβάλει στην Ελλάδα. Εξ ου και το “θα ήταν τεράστιο πολιτικό λάθος να επιτρέψουμε στην Ελλάδα να φύγει”. Δεν θα μπορούσε να είναι πιο σαφής η Γερμανίδα καγκελάριος.
Οι αποκαλυπτικές εκπομπές στη δημόσια γερμανική τηλεόραση σχετικά με το πόσα οφέλη αποκομίζουν οι Γερμανοί επιχειρηματίες και το κράτος, αλλά και πόσο συντελεί στη δημιουργία θέσεων εργασίας η σύναψη των μνημονίων και οι εξ αυτών απολύσεις και το κλείσιμο επιχειρήσεων στην Ελλάδα κινούνται στο ίδιο μήκος κύματος, ανεξαρτήτως του ότι πολλοί στην Ελλάδα τις εξέλαβαν (τις εκπομπές) ως την πεμπτουσία της δημοκρατικής πληροφόρησης. Το μήνυμα που εξέπεμπαν, “οι εργαζόμενοι στην Ελλάδα είναι χρήσιμα υποζύγια, από τα οποία κερδίζουμε πολλά καταβάλλοντας λίγα”, χαϊδεύει τα αφτιά των επιχειρηματιών, αλλά μπορεί να εκμαυλίσει συνειδήσεις Γερμανών ελαστικά εργαζόμενων.

Παρ΄όλα αυτά όμως, ήδη διάφορες εταιρίες, τράπεζες και think tanks εξετάζουν και κοστολογούν την έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη...
“Πριν στεγνώσει καν το μελάνι πάνω στους όρους της διάσωσης”, γράφει ο Α. Όσμπορν στη βρετανική Daily Telegraph (24/3), “ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Β. Σόιμπλε επισήμανε δημόσια ότι αυτή ΄δεν είναι ίσως η τελευταία φορά που η γερμανική Βουλή θα χρειαστεί να συζητήσει το θέμα της οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα΄”. Το think tank “Open Europe" πιστεύει ότι μια τρίτη διάσωση ή πλήρους κλίμακας αθέτηση πληρωμών είναι αναπόφευκτη “εντός τριών ετών -- το τίμημα που πληρώνει η Ελλάδα παραμένοντας σε ένα νόμισμα που δεν μπορεί ούτε να τυπώσει ούτε να υποτιμήσει".
Εξ ου και ο σχεδιασμός, αναφέρει ο αρθρογράφος, για μια “τελική έξοδο της Αθήνας”. Η Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 2% του ΑΕΠ της Ευρωζώνης, αλλά λόγω των συνυφασμένων κεφαλαιακών ροών της νομισματικής ένωσης, η απόσπαση ενός μικρού μέλους μπορεί να έχει άγνωστες συνέπειες. Υπάρχουν ρίσκα μετάδοσης σε άλλες χώρες και τράπεζες και θέματα χρηματοδότησης για την ΕΚΤ, την Μπούντεσμπανκ και το ΔΝΤ, μεταξύ άλλων. Και υπάρχει το κόστος, το οποίο όμως “είναι πολύ μικρότερο από το 1 τρισ. ευρώ που διαδίδουν όσοι καπηλεύονται τον τρόμο”. Με εκτενείς υπολογισμούς και εκτιμήσεις [που μπορεί κανείς να δει εδώ http://www.telegraph.co.uk/finance/financialcrisis/9163533/Eurozone-debt-crisis-how-Greece-could-exit-the-euro.html] καταλήγει στο εξής συμπέρασμα: “Με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις, ο λογαριασμός της εξόδου θα ήταν 500 δισ. ευρώ ... Αλλά, με το τρέχον σχήμα, αυτό το ποσό θα μπορούσε εύκολα να δαπανάται κάθε πέντε, περίπου, χρόνια για να κρατηθεί η Ελλάδα μέσα στην Ευρωζώνη. Η τελική πράξη του ελληνικού δράματος δεν έχει ακόμη παιχτεί”.


“Η κρίση χρυσή ευκαιρία για τους εργοδότες”

Με αυτό τον τίτλο επιγράφεται σχετικό άρθρο της γερμανικής εφημερίδας Frankfurter Rundschau στις 23/3. Οι συντάκτες κάνουν ρεπορτάζ σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες όπου διαπιστώνουν ότι παρά την οξύτατη κρίση κάποιοι χαμογελούν όλο και πιο πλατιά. “Ένας από αυτούς είναι ο Χουάν Ροσέλ, επικεφαλής της CEOE, της Ένωσης Ισπανών Εργοδοτών, που επί χρόνια πίεζε για να χαλαρώσουν οι προστατευτικές για τους εργαζόμενους ρυθμίσεις”. Τώρα αυτό γίνεται και υπό την ασφυκτική πίεση της Ευρωζώνης. “Οι επιχειρήσεις στην Ευρώπη”, γράφει η γερμανική εφημερίδα, “έχουν το πάνω χέρι”. Με το πρόσχημα της ύφεσης και του δημόσιου χρέους οι κυβερνήσεις καταργούν οριζόντια τα εργατικά δικαιώματα και συμπιέζουν το “εργατικό κόστος”. “Η Ευρώπη βρίσκεται στο δρόμο της μετατροπής της σε παράδεισο των επιχειρηματιών – στις πλάτες των εργαζομένων”, αφού με τις απολύσεις και την αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης οξύνεται στο έπακρο ο ανταγωνισμός για τις θέσεις εργασίας και πέφτουν τα μεροκάματα.
Η πολιτική που εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις σε συνεργασία με τις Αρχές της Ευρωζώνης “αυξάνει το περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων και μάλιστα βραχυπρόθεσμα”, παραδέχεται ο Ισπανός υπουργός Οικονομικών. “Σε θέματα οικονομικής πολιτικής, η γραμμή Μόντι είναι πολύ κοντά στη δική μας”, λέει, σύμφωνα με την εφημερίδα, η Έμα Μαρσιγκάλια πρόεδρος της ιταλικής Confindustria, εν όψει των αλλαγών στον εργασιακό κώδικα που ετοιμάζεται να επιφέρει η κυβέρνηση Μόντι.
Στην Ισπανία, όπως γράφει η El Mundo , το κόμμα της Α. Μέρκελ σκοπεύει να “εξετάσει” τις “μεταρρυθμίσεις” που έχει αρχίσει η Ισπανία και στις 2 Απριλίου μια αντιπροσωπία κοινοβουλευτικών της Χριστιανοδημοκρατικής Ένωσης θα καταφτάσει στη Μαδρίτη. Είναι γνωστό ότι η κυβέρνηση Ραχόι τροποποίησε προς τα κάτω το στόχο μείωσης του ελλείμματος που είχε συμφωνηθεί με την Κομισιόν η οποία ζήτησε περικοπές ύψους 55 δισ. ευρώ μέσα σε 2 χρόνια. “Η αλλαγή του στόχου μείωσης του ελλείμματος έχει εγείρει υποψίες στη Γερμανία και στο κόμμα της Μέρκελ ... Ο σκοπός της επίσκεψης είναι διττός: να εξασφαλιστεί ότι μετά τη γενική απεργία της 29ης Μαρτίου το πρόγραμμα αλλαγών δεν θα αλλάξει ούτε κατά μία κεραία και να επιβεβαιώσει ότι η αλλαγή του στόχου του ελλείμματος δεν είναι ένα τέχνασμα για να κερδίσουν χρόνο...”
Φαίνεται πως ελλείψει μνημονίου το ρόλο της τρόικας ανέλαβαν οι χριστιανοδημοκράτες βουλευτές, σε άλλη μια αλά Ε.Ε. παραμόρφωση της δημοκρατίας.
Πηγη  ΑristeroVima

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

Μια χώρα που την πτώχευσαν


Η θανάσιμη διασύνδεση του υπερβολικού χρέους με τα Μνημόνια εγκλωβίζει τη χώρα στην εσωτερική πτώχευση… Το αποτέλεσμα είναι απολύτως προβλέψιμο: Η χώρα θα ασφυκτιά, η κοινωνία θα αντιδρά και όσο η κοινωνία αντιδρά, η χώρα θα παραλύει. Εδώ και μήνες γράφουμε ότι το εφιαλτικό σενάριο για την Ελλάδα είναι το ενδεχόμενο τα σκληρά μέτρα να μην αποδώσουν. Τότε είναι που η ασφυξία οδηγεί στην εξαθλίωση.

Μολονότι τις εκλέγει ο λαός, οι κυβερνήσεις των Μνημονίων προτιμούν να πτωχεύουν έναντι του λαού, παρά να πτωχεύουν έναντι των διεθνών τοκογλύφων. Και διαμηνύουν με κάθε ευκαιρία πόσο αισχύνονται για το εξωτερικό χρέος των χωρών τους, σαν να μην είναι καταισχύνη παρά μονάχα το χρέος ενός κράτους προς τους διεθνείς τραπεζίτες, και όχι το χρέος του έναντι του λαού του.

Όσο χρεωμένη κι αν είναι μια χώρα στο εξωτερικό, η κυβέρνησή της δεν παύει να έχει και εσωτερικές υποχρεώσεις. Οι εσωτερικές υποχρεώσεις είναι να καταβάλλει μισθούς και συντάξεις και να εξασφαλίζει την παροχή υπηρεσιών και αγαθών στους πολίτες. Όταν αφαιρεί από αυτές τις παροχές και μεταβιβάζει διαρκώς τον παραγόμενο πλούτο στο εξωτερικό, προκειμένου να ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των ξένων δανειστών, υποθηκεύει αυτούς τους πολίτες ως ενέχυρο για το χρέος. Με τα Μνημόνια δεσμεύει τους πολίτες να εργάζονται στο διηνεκές για την αποπληρωμή του χρέους, με όρους που καθιστούν ουσιαστικά ανέφικτη την απαλλαγή τους από αυτό.

Ο μηχανισμός των χρεών είναι η σύγχρονη μάστιγα που εγκλωβίζει τους λαούς, καθώς χάνεται ο έλεγχος των περιουσιακών στοι χείων και των βασικών υποδομών μιας χώρας και εξαναγκάζει τους πολίτες της να καταβάλλουν φόρο υποτέλειας εφ’ όρου ζωής. Η περιουσία της απαλλοτριώνεται και κατάσχεται. Ή τα έσοδα από αυτή δεσμεύονται από τους δανειστές με παρόμοιες συνέπειες: την οικονομική ανέχεια και τη χρόνια ύφεση, με αποτέλεσμα τη συντριβή του βιοτικού επιπέδου που το σύστημα υποσχόταν στο λαό πριν από μία γενιά. Αλλά τα «πακέτα βοήθειας», όπως κατ’ ευφημισμόν αποκαλούνται τα Μνημόνια, σαν να είναι κάτι απαραίτητο για την επιβίωση της οικονομίας και της απασχόλησης, δεν είναι παρά μηχανισμός αφαίμαξης του πλούτου μιας χώρας από τους διεθνείς δανειστές της.

Όμως, πολλά παράξενα συμβαίνουν… Από εκεί που όλοι μας –όσοι τουλάχιστον θεωρούμε τους εαυτούς μας αντιμνημονιακούς– βλέπαμε τη συμφωνία για το PSI, με όσα αυτή μπορεί να περιέχει (κηδεμονία της χώρας, αγγλικό Δίκαιο, υποθήκευση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας κ.λπ.), ως ένα ακόμη βήμα για το οριστικό μας αλυσοδέσιμο στα δεσμά του νέου Μνημονίου, άλλαξαν πολλά.

Κι αναρωτιέμαι: Πού πήγε ο αντιμνημονιακός δημόσιος λόγος; Πού πήγε το σθένος με το οποίο όλοι εμείς αναζητούσαμε με ένταση εναλλακτικές στην πολιτική και στην οικονομία και συζητήσουμε για το πώς θα μπορούσε να έχει διαφορετική πορεία η χώρα; Πού πήγε ο αντιμνημονιακός οίστρος που είχε κυριεύσει το σύνολο της χώρας από το 2011 κι έπειτα; Μήπως όλ’ αυτά τελικά είναι μια μεγάλη μπλόφα, με την οποία, υπό το απειλητικό φάντασμα μιας νέας οικονομικής καταστροφής μας, μας εξανάγκασαν να βάλουμε μόνοι μας την υπογραφή μας κάτω από τον όλεθρό μας; Και να αυτοδιαψευστούμε έτσι, αναιρώντας τους εαυτούς μας και τη σαφέστατη επιλογή μας για αποτίναξη της χρηματοδοτικής κηδεμο νίας και για διαφορετική οικονομική πολιτική, προσαρμοσμένη στο πραγματικό συμφέρον της ελληνικής οικονομίας;

Η ταύτιση των καταστροφικών αυτών πολιτικών, στις οποίες ζητήθηκε με τον ύπουλο αυτό τρόπο η υπογραφή μας, αποδεικνύει ότι η νέα μπλόφα που στήθηκε μπροστά στα μάτια μας εις βάρος του ελληνικού λαού μέσω του PSI είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο θα μπορούσαμε να φανταστούμε κι εμείς οι ίδιοι. Είναι προφανές ότι πρόκειται για τον ίδιο ακριβώς λόγο που ώθησε το γερμανικό άξονα των δανειστών μας με το τραπεζικό τους «σύστημα» να μας επιβάλει να συνυπογράψουμε τον όλεθρό μας, εμφανίζοντας ύπουλα το PSI τάχατες ως «έπαθλο» και όχι ως απαρχή νέων δεινών και μονιμοποίηση της κηδεμονίας για την Ελλάδα.

Γι’ αυτό και η ολωσδιόλου ανεδαφική τρομοκράτηση και η εξύφανση ανυπόστατων σεναρίων καταστροφολογικής φαντασίας για την όλως υποθετική περίπτωση επιστροφής μας στη δραχμή με τη δημιουργία μιας υποσυνείδητης τρομοκρατίας, ώστε να μην διανοηθούμε να μην αποδεχτούμε το PSI και τη νέα δανειακή. Από το «δεν θα έχετε πετρέλαιο» μέχρι το «δεν θα έχετε τρόφιμα» η Νέα Γερμανική Τάξη φαίνεται ότι, όπως ιστορικά γίνεται, απαίτησε τη συνυπογραφή των θυμάτων της στη θηλιά που τους βάζει. Και η «συμμορία των προθύμων» εκτέλεσε την εντολή.
Πηγη  ΙNPRECOR

Προσομοίωση εμφυλίου

Του Σταύρου Χριστακόπουλου 
Το δίλημμα «Μνημόνιο ή δραχμή» φαίνεται να πάλιωσε. Στις εκλογές θα κλείνει έναν χρόνο, καθώς χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά για να περάσει το Μεσοπρόθεσμο. Δεν αρκούσε κι έτσι τη λύση έδωσε η αγριότητα των ΜΑΤ. Δεν θα μπορούσε ούτε εν όψει των εκλογών, ήδη φθαρμένο, να διαδραματίσει τον επιθυμητό κεντρικό του ρόλο. Και τα ΜΑΤ δεν αρκούσαν. Ως εκ τούτου βρέθηκε το απαραίτητο συμπλήρωμά τους: οι... ελεύθεροι σκοπευτές – συγγνώμη, «παρατηρητές»!

● Η απόσταση από το γελοίο έως το τραγικό είναι, όπως γνωρίζουμε, ελάχιστη.

● Ακόμη χειρότερα, μηδαμινή είναι η διαφορά ενός κράτους πανικόβλητου και διαλυμένου από ένα κράτος αυταρχικό. Όπως και η διαφορά μεταξύ ενός τρομοκρατημένου κράτους από ένα κράτος - τρομοκράτη.

● Μηδαμινή είναι η απόσταση ενός φασίστα που επιχειρεί να επιβληθεί κλείνοντας έναν λαό στο σπίτι του από έναν αποτυχημένο, ανίκανο και ξεπουλημένο ηλίθιο, που δεν μπορεί πια να κυβερνήσει και επίσης επιχειρεί να επιβληθεί κλείνοντας έναν λαό στο σπίτι του.

● Μηδαμινή είναι η διαφορά μεταξύ της προσαγωγής του διαδηλωτή από αυτήν του παππού που χτυπάει τεντζερέδια. Απλώς στη δεύτερη περίπτωση αποδεικνύεις ότι είσαι εντελώς ανίκανος όχι να ελέγξεις, αλλά έστω και να διαχειριστείς στοιχειωδώς όσα δημιούργησες.

● Μηδαμινή επίσης είναι η διαφορά της προληπτικής προσαγωγής για να μην πάει κάποιος σε διαδήλωση από αυτήν για να μην πάει στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου. Απλώς στη δεύτερη περίπτωση αποκαλύπτεται πως αυτοί που δίνουν τις εντολές δεν αισθάνονται ασφαλείς ούτε καν με χιλιάδες ματατζήδες και ελεύθερους σκοπευτές.

Αυτό το κράτος, αυτή η κυβέρνηση, αυτοί που τη συγκροτούν κι αυτοί που τη στηρίζουν πάνε σε εκλογές – τις οποίες δεν ήθελαν και έκαναν τα πάντα για να μην γίνουν. Κι αυτοί που τις ήθελαν, τώρα μετανιώνουν πικρά που επέμεναν.

Έτσι επιστρατεύουν μια προσομοίωση εμφυλίου, την οποία εφαρμόζουν με όλο τον φανατισμό και τη βλακεία που διακρίνει τους αποτυχημένους.

Δυστυχώς δεν είναι αστείο το θέαμα που εκτυλίσσεται μπροστά στα μάτια μας. Ακόμη δυστυχέστερα, ό,τι κι αν γίνει στις εκλογές, τα δύσκολα έρχονται αμέσως μετά: τον Ιούνιο.

● Αν σήμερα τρομοκρατούν με τους ελεύθερους σκοπευτές ακόμη και στις παρελάσεις ομολογώντας την αποτυχία και την ανικανότητά τους, τι θα συμβεί από τον Ιούνιο και μετά, όταν οι αβάσταχτες και υπογεγραμμένες στα μνημόνια «υποχρεώσεις» για την Ελλάδα θα επιχειρηθεί να γίνουν πράξη, όπως ευθαρσώς προειδοποιούν καθημερινά οι κατ’ εξοχήν «αρμόδιοι»;

● Αν οι πολιτικές δυνάμεις που συγκροτούν το μπλοκ εξουσίας, ανίκανες και αποτυχημένες να επιβιώσουν, δεν μπορούν σήμερα να σταθούν και οι εκπρόσωποί τους δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν δημοσίως, πώς αύριο θα κυβερνήσουν; Πώς θα στηρίξουν το επόμενο κοινής αποδοχής ανδρείκελο;

Δημοκρατική «συσκευασία» πάντως στην εφαρμογή αυτού του ανθρωπιστικού εφιάλτη γίνεται όλο και πιο δύσκολο να υπάρξει. Όχι μόνο επειδή είναι ανίκανοι, αλλά κυρίως επειδή είναι απαξιωμένοι. Επειδή δεν στρέφονται εναντίον μιας μερίδας της κοινωνίας, αλλά εναντίον ολόκληρου του ελληνικού λαού, τον οποίο οι ίδιοι θέτουν απέναντί τους.

Ο συμβιβασμός μεταξύ δημοκρατίας και επιβολής των απαιτήσεων της τρόικας δεν θα είναι για πολύ εφικτός. Αυτό δεν το ξέρουν μόνο οι ίδιοι, αλλά και οι εκτός Ελλάδος εντολείς τους. Οι οποίοι προετοιμάζονται για να αντιμετωπίσουν το αδιέξοδο. Όχι απαραιτήτως με... τανκς.              
                                                                      πηγη   ΠΟΝΤΙΚΙ

Κυριακή 25 Μαρτίου 2012

Ο φόβος της εξουσίας μπροστά στη νεραντζιά


Τους πολύ επικίνδυνους, τους πολύ κακούργους όταν τους πάνε στο δικαστήριο και τους δικάζουν, είθισται να τους μαντρώνουν μέσα σ’ ένα σιδερένιο κλουβί, πιο πολύ για λόγους συμβολικούς παρά ουσίας. Όσο δε περισσότεροι οι κακούργοι, τόσο μεγαλύτερο το κλουβί, για λόγους απλής γεωμετρίας, για να χωρέσουν δηλαδή.

Όταν μαντρώνεις ολόκληρη πλατεία, κι ολόκληρο τετράγωνο μαζί, σημαίνει κατ’ αναλογία ότι οι κακούργοι είναι και πολλοί και ιδιαιτέρως επικίνδυνοι.

Η ιδιαιτερότητα του χθες και σήμερα ήταν ότι οι κακούργοι μαντρώθηκαν οικιοθελώς, θαρρείς από αυτογνωσία, λανθάνουσα όμως και μη ομολογημένη. Μόνοι τους έστησαν τα κλουβιά, μόνοι τους έφεραν και αστυνόμους να τους φυλάνε, για να ‘ναι όπως νόμιζαν, σωστό το σκηνικό της παρέλασης και όχι του δικαστηρίου, που ούτε καν τους πέρασε απ’ το μυαλό ότι μπορεί να ήταν κι έτσι.

Λένε ότι η λανθάνουσα γλώσσα λέει την αλήθεια, το ίδιο όμως ισχύει και για την λανθάνουσα πράξη. Ο λαός το λέει κι αλλιώς: όποιος σκάβει το λάκκο τ’ αλλουνού, πέφτει ο ίδιος μέσα. Ή πήγαν για μαλλί και βγήκαν κουρεμένοι.

Έτσι και τώρα, αλλιώς το θέλανε το σκηνικό, αλλιώς όμως το έγραψαν τα μάτια και οι κάμερες, κι αλλιώς το καταλάβανε τα εκατομμύρια των θεατών εντός και εκτός Ελλάδας· ένα σμάρι κακούργων δηλαδή, πίσω από ένα τεράστιο κλουβί κι από πέρα μακριά ένα πλήθος λαού να τους δικάζει και να τους καταδικάζει. Και να τους περιπαίζει από πάνω, να τους βγάζει τη γλώσσα και να τους γιουχάρει, πράγμα ακόμα πιο ταπεινωτικό κι απ’ αυτή τη δίκη και την καταδίκη.

Αν δεν ήταν αυτές οι ταλαίπωρες νεραντζιές, που ολόκληροι στρατοί θερίζανε νυχτιάτικα με την ψιλή, σαν να ‘ταν ανεμόμυλοι, ίσως να φαίνονταν μόνο κακούργοι και όχι γελοίοι κακούργοι, χαρακτηρισμό που κανένας κακούργος που σέβεται τον εαυτό του, δεν θα ήθελε ποτέ των ποτών να τον ακολουθεί.                                          απο  CYNICAL            

Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

Για την 25η Μαρτιου 1821


Ο αγώνας για ελευθερία συνεχίζεται
Η ενότητα θα φέρει τη νίκη


Σήμερα, 191 χρόνια μετά τον κοινωνικό και εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του 1821, που η χώρα μας βυθίζεται καθημερινά στον εφιάλτη της χρεοκρατίας και στα δεσμά μιας νέας δουλείας, το μήνυμα του 1821 μας δίνει ξανά την διάσταση του ξεσηκωμού και της δίψας για ελευθερία.



Το ηρωικό ανάστημα που σήκωσε ο λαός μας εκείνη την εποχή εναντίον του ξένου δυνάστη και τα κοσμοϊστορικά κατορθώματα τα οποία πέτυχε, έδωσαν το έναυσμα για τον ξεσηκωμό και άλλων λαών στην Ευρώπη και σ' όλο τον κόσμο, αποτέλεσαν την ιστορική μήτρα για τις μεταγενέστερες πνευματικές και πολιτικές παρακαταθήκες της νεώτερης ιστορίας μας. Αυτές τις παρακαταθήκες που μας οπλίζουν με ορμή, θάρρος και ελπίδα όταν χρειάζεται να προετοιμασθούμε ψυχικά και ιδεολογικά για να συστρατευθούμε στον ίδιο σκοπό, την απελευθέρωσή μας.



Ο αγώνας του 1821 ενάντια στην τυραννία μας έμαθε ότι την θέληση του λαού για ελευθερία και εθνική κυριαρχία δεν μπορεί να την ανακόψει ούτε η υπεροπλία του εχθρού, ούτε οι διεθνείς συσχετισμοί δυνάμεων αλλά ούτε και οι κραυγές των προσκυνημένων που συνιστούν δήθεν σύνεση ενώ στην πραγματικότητα επιζητούν σκύψιμο του κεφαλιού και υποταγή στα κελεύσματα των κατακτητών.



Άλλη μια επέτειος για την 25η Μαρτίου αποκτά πάλι μοναδική σημασία, μας δείχνει και σήμερα τον δρόμο για να λευτερωθούμε από καινούργιους τυράννους. Τότε ήταν η διπλή υποδούλωση (εθνική και κοινωνική) στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και στους ντόπιους συνεργάτες της (κοτζαμπάσηδες κ.ά.), η πυγμή της Ιεράς Συμμαχίας που κατέπνιγε κάθε κοινωνικό και εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα. Σήμερα είναι η τρόικα, οι νεοαποικιοκρατικές δανειακές συμβάσεις, τα μνημόνια, η υπαγωγή της χώρας στο αγγλικό δίκαιο και την δικαιοδοσία των ξένων δικαστηρίων, η κοινωνική και οικονομική εξαθλίωση εργαζομένων, ανέργων, νεολαίας και συνταξιούχων, η ηθική ταπείνωση του λαού μας και οι νεοδωσίλογοι που μας σκλαβώνουν στους παγκόσμιους τοκογλύφους, μας αρπάζουν το δημόσιο πλούτο μας, το εισόδημα και την αξιοπρέπεια κάθε οικογένειας, μας κλέβουν τις περιουσίες και τις ζωές μας, υπονομεύουν τις μελλοντικές γενεές.



Το ’21 αναβιώνει τώρα γιατί ακριβώς εκφράζει το πνεύμα της εθνικής και κοινωνικής αντίστασης στην ξένη και ντόπια τυραννία και στους καταπιεστικούς θεσμούς με την εξέγερση ενάντια στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και την ανυπακοή, συγχρόνως, στις κατευθύνσεις της Ιεράς Συμμαχίας.



Σήμερα οι αντίστοιχοι επικυρίαρχοι που θέλουν να μας γονατίσουν και να ακυρώσουν την αυθυπαρξία μας είναι η “Νέα Παγκόσμια Τάξη”, ο Ευρωπαϊκός και Παγκόσμιος Άξονας του χρηματοπιστωτικού κεφαλαίου και η δικτατορία Μερκοζί, που επιβάλλονται με οικονομικά και πολιτιστικά μέσα διεθνών θεσμών, όπως το ΔΝΤ, με εξοντωτικό κοινωνικό πόλεμο, αλλά και με άμεσες στρατιωτικές επεμβάσεις όταν μπορούν. Το πνεύμα του 1821 αντιστρατεύεται επίσης τη σημερινή κυρίαρχη ιδεολογία της ξενοδουλίας, της υποταγής και του ραγιαδισμού, της διάλυσης της κοινωνίας και της ιδιώτευσης, της άδειας ζωής χωρίς ιστορικές ρίζες και ανθρωπιστικές αξίες, γιατί οδηγεί από την υπέρβαση του «Εγώ» στο «Εμείς», όπως έλεγε ο Μακρυγιάννης.



Είναι αυτή η υπέρβαση που έκανε πολλές φορές ο ελληνικός λαός στη μακραίωνη και πολύπαθη ιστορία του και που κρύβεται πίσω από τους τιμημένους και νικηφόρους αγώνες του. Είναι ό,τι πιο επικίνδυνο για τους ιμπεριαλιστικούς πολιτικούς στόχους και τις ολιγαρχικές δυνάμεις σε τοπική και παγκόσμια κλίμακα.



Όσοι, όμως, προσπαθούν να μας γυρίσουν σε συνθήκες προ του 1821, όπου το «χάλκαιον χέρι βαρύ του φόβου» και «ο ζυγός δουλείας» σκίαζε τον λαό μας, ας ξέρουν ότι απέναντι στη νέα κατοχή θα γεννηθεί μια νέα Επανάσταση. Όπως το 1821 η επιθυμία της ελευθερίας έπεσε ως βροχή, κατά τον Γέρο του Μωρηά, και «δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα…», όπως το 1942 οι νέοι του ΕΑΜ, κρατώντας την ελληνική σημαία, με βαθουλωμένα μάτια από την πείνα, αντιμετώπισαν άοπλοι τους καραμπινιέρους, τις ναζιστικές ορδές και τους δωσίλογους συνεργάτες τους, έτσι και σήμερα θα βρούμε την αρετή και την τόλμη για την ελευθερία.



Δεν μας τρομάζουν τα μέτρα τους, ούτε η προπαγάνδα τους, ούτε τα βόλια τους, γιατί ετούτος ο λαός «αντάρτης, κλέφτης, παλληκάρι», πάντοτε θα μένει αδούλωτος αγωνιστής.



Οι προσκυνημένοι, οι νεοδωσίλογοι, η αντισυνταγματική κυβέρνηση και ο διορισμένος από το Ευρω-διευθυντήριο Παπαδήμος επιχειρούν να «τιμήσουν» -δηλαδή να ευνουχίσουν και να διαστρεβλώσουν- μόνοι τους την επέτειο, τρέμοντας το ξέσπασμα των εκδηλώσεων του λαού, αστυνομοκρατώντας τις παρελάσεις και αποκλείοντας το κέντρο της πρωτεύουσας.



Εμείς θα τους απαντήσουμε ότι δεν τους φοβόμαστε, δεν θα σκύψουμε τον σβέρκο στο μαχαίρι τους από κάτω, δεν θα αφήσουμε να μας εξανδραποδίσουν ξανά.



Με δύναμή μας την ενότητα θα κάνουμε την αφοβία σημαία και θα νικήσουμε.



Εμείς, ο δημοκρατικός ελληνικός λαός, είμαστε οι πολλοί και είμαστε ανίκητοι.




Όλοι στους δρόμους. Ο αγώνας για την Ελευθερία, την Κοινωνική Δικαιοσύνη, την ολοκλήρωση της Επανάστασης του ’21 συνεχίζεται.

Η Μεταμοντέρνα Αριστερά

Ο όρος «Μεταμοντέρνος» (Post Modern) αφορά ουσιαστικά την τάση, προσπάθεια και προδιάθεση αποδόμησης – διάλυσης ουσιαστικά – όλου του «Μ...