Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

H «Πολιτιστική Επανάσταση» του Βερολίνου


Πολλές φορές όταν κοιτάς τα πράγματα από απόσταση, είτε στο χρόνο, είτε ως μη άμεσα εμπλεκόμενος, μπορείς να έχεις καλύτερη αντίληψη για τη δυναμική που τα κινεί, για το ποιοι είναι οι κύριοι παίχτες, για τα κίνητρα που τους καθοδηγούν, για το κεντρικό διακύβευμα, το οποίο και θέτει σε κίνηση τα γεγονότα. Περισσότερο απ’ ο,τιδήποτε άλλο αυτό βρίσκει εφαρμογή στην κατανόηση του ιστορικού παρελθόντος, αν και παρ’ όλα αυτά, για ένα κάποιο γεγονός σπανίως υπάρχει απόλυτη ταύτιση των κατανοήσεων μεταξύ των ιστορικών.

Εν πάση περιπτώσει, ρίχνοντας μια ματιά πίσω, στον κοντινό μας 20ο αιώνα, παρατηρούμε μια πλειάδα αιματηρών γεγονότων, με εκατοντάδες χιλιάδες, έως και εκατομμύρια θύματα, τα οποία, σαν μύγες, σαρώθηκαν από τις παρανοϊκές ιδεοληψίες των ηγεμόνων τους.

Ο Στάλιν, από τη δεκαετία του ’30 μέχρι το θάνατό του άφησε πίσω του τουλάχιστον 3 εκ. νεκρούς, είτε ως άμεσα εκτελεσθέντες, είτε ως έμμεσα, από τα βασανιστήρια και τις κακουχίες των γκούλαγκ. Αν αναφερθούμε και στα θύματα λιμών λόγω της βίαιης κολεκτιβοποίησης, τότε μπορεί να φτάνουν και τα 10 εκατομμύρια, για μερικούς δε άλλους ερευνητές, ακόμα και τα 20. Σύμφωνα με τα μέτρα και τα σταθμά του Στάλιν, οι άνθρωποι αυτοί κρίθηκε απαραίτητο να εκλείψουν, μιας και σκίαζαν με την παρουσία τους τον ήλιο του σοσιαλισμού.

Ο Χίτλερ, εξαπέλυσε το δικό του ανθρωποκυνηγητό, αφήνοντας ξωπίσω του κάποια άλλα εκατομμύρια, τα οποία με τα δικά του μέτρα και σταθμά μόλυναν το βέρο και αγνό άριο γερμανικό αίμα.

Ο Μάο, κάπου το 1966 και για δέκα χρόνια βάλθηκε να σιάξει το λοξοδρόμημα της κινεζικής κοινωνίας από το ορθό μονοπάτι του μαοϊκού σοσιαλισμού. Και σάλπισε την έναρξη της πολιτιστικής επανάστασης, κατά την οποία εκατομμύρια αθώων κυνηγήθηκαν, εκτοπίστηκαν, φυλακίστηκαν, ενώ γύρω στους 500,000 σβήστηκαν εντελώς από τα τεφτέρια των ζωντανών.

Περίπου δέκα χρόνια αργότερα, ο Πολ Ποτ στην Καμπότζη με τους Ερυθρούς Χμερ, είχε το δικό του ουτοπικό όραμα του αγροτικού σοσιαλισμού, το οποίο και αυτό για να πραγματοποιηθεί έπρεπε να περάσει μέσα από δολοφονίες του ενός τρίτου περίπου, του πληθυσμού της Καμπότζης.

Όσο απομακρυνόμαστε χρονικά από αυτά τα γεγονότα όλο και περισσότεροι συμφωνούν ότι οι ουτοπικές φιλοδοξίες των αντίστοιχων ηγετών θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν και με λιγότερο ή και καθόλου αίμα, ή ότι το τόσο αίμα δεν τους ήταν και τόσο απαραίτητο για την εμπέδωση των σχεδίων τους. Στο κάτω κάτω μπορεί και να έφταιγαν τα ίδια τα σχέδια. Φυσικά, εκείνες τις εποχές, που έτρεχαν τα γεγονότα, υπήρχαν πολλοί που συναινούσαν στα οράματα των κυβερνώντων τους, τα οποία μάλιστα υποστήριζαν με θέρμη. Απόδειξη, ότι όλοι αυτοί οι ηγέτες, πλην ενός, πέθαναν ήσυχα ήσυχα στα κρεβάτια τους.

Αν μεταφερθούμε τώρα, ας πούμε, 50 χρόνια μπροστά, και ως ιστορικοί εξετάσουμε εκ νέου, με την ασφάλεια και νηφαλιότητα που εξασφαλίζει η απόσταση, τα τωρινά γεγονότα στην Ευρωζώνη, θα μπορέσουμε να δούμε καλύτερα τη μεγάλη εικόνα: δηλαδή το σχέδιο εκκαθάρισης από το Βερολίνο ολόκληρων πληθυσμών της Νότια Ευρώπης, μέσω μιας οικονομικής γενοκτονίας που φυσιολογικά θα έχει ως επακόλουθο και τη φυσική γενοκτονία των ασθενέστερων και της νέας γενιάς που δεν θα αφεθεί να γεννηθεί. Όπως και έχει ξανασυμβεί, ως ιστορικοί του μέλλοντος, θα κουνήσουμε με απορία το κεφάλι, για το πώς εκατομμύρια ανθρώπων αφέθηκαν να πιαστούν στα δίχτυα ενός παρανοϊκού σχεδίου, για το πώς αρκετοί το επικρότησαν ανοιχτά, για το πώς άλλοι βρέθηκαν να παραπατούν ανάμεσα στην αποδοχή και την απόρριψη, και για το πώς τελικά όλοι μαζί κατακρημνίστηκαν αμαχητί.

Έτσι, θα αποδειχθεί ότι ο 21ος αιώνας δεν ήταν παρά μια ομαλή διαδοχή του 20ου.

πηγη

“Μέσα απ’ της βιτρίνας τα θρύψαλα”


Ήθελα να γράψω εδώ και καιρό κάτι για όλους τους πρώην κεντρώους που κατέληξαν απ’ το 2008 και μετά απολογητές (με τον ένα ή τον άλλο τρόπο) κάθε δεξιού ή αντιδραστικού επιχειρήματος, αλλά όλο σκέφτομαι τον ΚΚΜοίρη και κάτι που έγραψε για τα φάρμακα τις προάλλες.

Επιβιώνουμε (όσοι επιβιώνουμε) εύκολα ή δύσκολα και ακροβατούμε μεταξύ θυμού, αμηχανίας, παγώματος και κάπου κάπου δημιουργικού χάους. Κάνουμε αστεία για την οικονομική μας κατάσταση, βγαίνουμε αρκετά λιγότερο ή πίνουμε λιγότερο όταν βγαίνουμε, ανταλλάσουμε  για το πόσοι απ’ την παρέα είμαστε ανασφάλιστοι ή τί θα επιλέξουμε να μην πληρώσουμε. Ψιλοσυνηθίσαμε την κουβέντα και την κάνουμε πότε πότε με μια ελαφρότητα. Ή απλά με έναν ρεαλισμό που μοιάζει περισσότερο με κυνισμό ή με μια σκληρότητα που με τη σειρά της, δεν μοιάζει αλλά είναι απάνθρωπη. Συνηθίσαμε και μετράμε πού θα βοηθήσουμε και πόσο. Έναν άστεγο, μια δομή για παιδιά που κλείνει, έναν μετανάστη στο φανάρι. Κι έπειτα δανεικά εγώ από αυτόν, αυτός απ’ τον άλλο κι αντίστροφα ανάλογα το μήνα και τις υποχρεώσεις. Κι όλα αυτά κοροϊδεύοντας και γελώντας και λέγοντας ένα κάρο μαλακίες.

Όμως, καλά όλα αυτά και το χιούμορ και η ελαφρότητα και η διάθεση να μην μας πάρει από κάτω και το δε γαμιέται δεν θα πεθάνουμε κιόλας. Αλλά το αστείο περί ανασφάλιστης παρέας κρατάει όσο κρατάει ο από μέσα ψίθυρος, το «μην τυχόν και». Το χιούμορ περί αφραγγίας κρατάει όσο να σου πει δικός σου άνθρωπος δεν έχω για φάρμακα. Η ελαφρότητα κρατάει μέχρι να σε πιάσει η καρδιά σου απ’ το πόσους άστεγους/ζητιάνους/παιδιά ναι παιδιά έχεις προσπεράσει σε μια διαδρομή με τα πόδια. Σήμερα ένας σήκωσε το πατζάκι του παντελονιού του να μου δείξει το πόδι του, ενώ ήμουν σταματημένος στο φανάρι. Σήκωσε το πόδι του στο τζάμι, να το δω. Αργότερα κάποιοι ψάχναν σε ότι είχε απομείνει απ’ τους πάγκους στη λαϊκή. Ζήλεψα που δεν πιστεύω, να πω ένα βοήθα παναγιά μου , να το πω και να το πιστεύω μέσα μου όσο μπορεί κανείς να το πιστεύει.

Κι όλα αυτά γίνονται ακόμη χειρότερα, κι ας φανώ υπερβολικός, απ’ αυτή την αίσθηση ότι δεν υπάρχει ένα ίχνος ντροπής απ’ αυτούς που επιμένουν να μιλάνε για θυσίες του λαού που πιάνουν τόπο και για μόνη εφικτή λύση και για χαμηλούς μισθούς που είναι αναγκαίοι για την ανταγωνιστικότητα. Η ανταγωνιστικότητα, τα 586€ και τα 410 και τα ακόμη λιγότερα. Μην τα αραδιάζω, πήγα να βάλω κάτω μόνο όσα ξέρω από πρώτο χέρι, να τα στείλω σε ένα φίλο που μένει έξω μπας και αντιληφθεί τι γίνεται και κόλλησε το χέρι μου ύστερα από λίγο. Πώς να περιγράψεις τις ζωές των ανθρώπων όταν διαλύονται; Πώς να μιλήσεις για όλους αυτούς τους ανθρώπους;

Λίγη ντροπή, τίποτα άλλο, δε ζητούσα τίποτα. Ύστερα, γύρισα απ’ τη δουλειά κι είδα αυτή τη φωτογραφία απ’ το πολυκατάστημα του φοκά στην Ερμού. Του καταστήματος που έχει, απ’ ότι ακούω, απλήρωτους εργαζόμενους απ’ τον Αύγουστο και που θέλει να υπαχθεί στο άρθρο 99. Αυτό το ίδιο πολυκατάστημα, οι διαφημιστές του, η διεύθυνσή του, πάει και βάζει αυτό το σλόγκαν στη βιτρίνα.



Και πεινασμένοι και θύματα λοιδορίας. Και να ζεις στο δρόμο και να ψάχνεις στα σκουπίδια και να μην σου φτάνουν τα χρήματα για τα φάρμακα και να σου λένε: Hungry but chic.

Αχώνευτες οι μέρες. Την οικονομική δυσπραγία θα την αντέξουμε. Ελπίζω όμως, να μην αντέξουμε άλλο την περιφρόνηση προς τους αδύναμους, τους τελευταίους, τους νεκροζώντανους του καιρού. Ελπίζω να μην αντέξουμε για πολύ ακόμη τον εξευτελισμό.

Ούτε πεινασμένοι, ούτε chic, ούτε τίποτα. Μας περιμένει μεγάλη μάχη αν 

θέλουμε να γίνουμε άνθρωποι.

Τα Νόμπελ της ντροπής


Η επιλογή της ΕΕ για το νόμπελ ειρήνης συνεχίζει μια παράδοση αιώνων με τη βράβευση... εγκληματιών πολέμου.
NFOWARRADIO10/12/2012


Μη σωπαίνεις άλλο…


Με ρωτά. Ξανά και ξανά. Αφορμή η επίθεση της Χρυσής Αυγής σε μετανάστη στη λαϊκή αγορά της Καλλιθέας. «Μα πως γίνεται να δέρνουν κάποιον δίπλα σου και να μην αντιδράς βρε παιδί μου; Έτσι αυθόρμητα, όπως θα τρέξεις να σηκώσεις έναν άνθρωπο που έπεσε κάτω. Τι θα κάνεις, θα τον αφήσεις κάτω;» Έλα ντε. Αναρωτιέμαι και εγώ φωναχτά. Φόβος; Μήπως είναι φόβος; Ίσως ναι, να είναι φόβος. Δεν μπορεί να εξηγηθεί αλλιώς. Και ο φόβος είναι εργαλείο ..τρομερό.

Έχει χρησιμοποιηθεί επανειλημμένως σε διαδικασίες κοινωνικού ελέγχου. Σε μαζικό ή και σε ατομικό επίπεδο. Μήπως δεν είναι ο φόβος ένα από τα βασικά θεμέλια της θρησκευτικής πίστης; Της κάθε θρησκευτικής πίστης. Ο φόβος για τον πόνο, για το άγνωστο, για το αύριο, για το θάνατο. Ο φόβος βρίσκεται στον πυρήνα της κάθε μορφής εξουσίας: αυτής που μπορεί να ενυπάρχει στη σχέση ενός ζευγαριού, στη σχέση ενήλικα – παιδιού, στη σχέση με την οικογένεια, με την κοινωνία, με τον εργοδότη, με το «όργανο της τάξης», με την πολιτική εξουσία, με τον αδύναμο εαυτό μας.

Ως ατομικός εκφοβισμός, νομικά, ορίζεται η μεθοδευμένη εκείνη συμπεριφορά που «θα μπορούσε να προκαλέσει σε ένα άτομο με φυσιολογικές ευαισθησίες» φόβο τραυματισμού ή πόνου. Δεν χρειάζεται να τα προκαλέσει όντως απλώς να προκαλέσει τρόμο στο άτομο – στόχο ότι όντως μπορεί να τα πάθει». Αυτό είναι το μοντέλο συμπεριφοράς που βρίσκει κανείς σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις κακοποίησης, παιδιών, γυναικών. Ακόμη και αν δεν υπάρχει ακραία βία, υπάρχει ο φόβος της.

Επί του αρχικού παραδείγματος τώρα. Η συμπεριφορά της Χρυσής Αυγής αλλά και ο τρόπος που αυτή παρουσιάζεται από πολλά ΜΜΕ και γίνεται ανεκτή από τον κρατικό μηχανισμό, εκτός του αποδεικνύει την απρόσκοπτη λειτουργία της ως ένα γνήσιο παρακράτος, έχει και τέτοια χαρακτηριστικά: εκφοβισμού. Δεν είναι τυχαία επιλογή ούτε της ίδιας της οργάνωσης, ούτε όσων την παρουσιάζουν έτσι. Έτσι εδραιώνεται, έτσι επηρεάζει. Αυτός, ιστορικά, άλλωστε είναι ο τρόπος εδραίωσης κάθε ναζιστικού μορφώματος : ο φόβος. Ή θα τους δεχτείς ή θα σε προπηλακίσουν, θα σε εκφοβίσουν, θα σε χτυπήσουν. Τουλάχιστον αυτό πρέπει να πιστέψεις. Αυτό πρέπει να αποτελέσει το γνώμονα της αντίδρασής σου απέναντί της. Αυτή είναι η λογική κάθε αυταρχικού καταπιεστικού μορφώματος, από το επίπεδο μιας ανθρώπινης σχέσης, μιας οικογένειας, μέχρι το επίπεδο μιας πολιτικής οργάνωσης, ενός κοινωνικού συστήματος. Ό,τι δεν αντέχει στη λογική (δεν εννοείται η κοινή λογική φυσικά), αντέχει λόγω φόβου. Είναι, ως ένα βαθμό, η πτυχή του περίφημου δόγματος του αμερικανικού ιμπεριαλισμού επί ημερών Τζωρτζ Μπους, η λογική του «όποιος δεν είναι μαζί μας, είναι εναντίον μας».

Στο ευρώ, έστω και κλινικά νεκρή


Στην Ελλάδα εξελίσσεται ένα ακραίο οικονομικό και ανθρωπολογικό πείραμα των πιστωτών. Μετά την επαναγορά και τη δόση, η κυβέρνηση αντιμέτωπη με το χάος που προκαλούν τα μέτρα

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος επαναγοράς ομολόγων, με το οποίο hedge funds και τράπεζες έκαναν πάρτι κερδών άνω του 100% μέσα σε λίγους μήνες, φαίνεται ότι αίρονται οι τελευταίοι σκόπελοι για την εκταμίευση της πρώτης δόσης από τη μεγα-δόση των 45 δισ. ευρώ. Εκτός απροόπτου, αυτή αναμένεται να οριστικοποιηθεί στις 13 του μηνός, υπό την προϋπόθεση ότι το ΔΝΤ θα ικανοποιηθεί από την διαγραφή χρέους περίπου 20 δισ. ευρώ που κατά τα φαινόμενα θα επιτευχθεί. Αυτό δεν σημαίνει διόλου ότι θα εγκαταλείψει τις πιέσεις για ένα πιο δραστικό κούρεμα, έστω κι αν αυτό τοποθετείται σε χρόνο μετά τις γερμανικές εκλογές του 2013.

Η επαναγορά

Η εκταμίευση της δόσης ουσιαστικά θα λύσει μόνο το πρόβλημα της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, που συμβιβάστηκαν με την μερική «πατριωτική» συμμετοχή τους στην επαναγορά, κρατώντας ωστόσο και μερικές «καβάντζες», ένα ποσοστό ομολόγων από τα οποία θα επιδιώξουν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη. Διότι, στο εξής, τα ελληνικά ομόλογα θα γίνουν ένα είδος σκοτεινού αντικειμένου του πόθου κάθε κερδοσκοπικού κεφαλαίου που σέβεται τον εαυτό του. Οι τιμές τους θα ανέβουν, επενδύοντας στο σχιζοειδές σχήμα στο οποίο έχει καταλήξει η ηγεσία της Ευρωζώνης: η Ελλάδα θα κρατηθεί στο ευρώ έστω και κλινικά νεκρή.
Άλλωστε, ακόμη και ο πρόεδρος του Eurogroup Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, που αποφάσισε να εγκαταλείψει οριστικά τη θέση για να αφοσιωθεί στη διαχείριση του παγκόσμιου πλυντηρίου του οποίου ηγείται, του Λουξεμβούργου, δεν άφησε καμιά αμφιβολία για το μέχρι πού θα φτάσει ο «αλτρουισμός» των εταίρων. Ακόμη κι αν το πρόγραμμα επαναγοράς δεν επιτύγχανε τον στόχο των περίπου 30 δις., η Ευρωζώνη ήταν έτοιμη να τον επιτύχει με πρόσθετα μέτρα, όπως περαιτέρω μείωση των επιτοκίων του αρχικού δανείου. Αυτό είναι το αποχαιρετιστήριο «δώρο» του στην Ελλάδα, λίγο πριν τη θέση του καταλάβει ένας εκ των Σόιμπλε ή Μοσκοβισί.

Η ΠΕΙΝΑ


Οι ειδήσεις σοκάρουν περισσότερο από την άγρια εμπειρία. Οι ειδήσεις για πεινασμένους ανθρώπους που ψάχνουν σε σκουπιδοτενεκέδες για φαγητό, για παιδιά που υποσιτίζονται σε σχολεία και η Ελλάδα θα μπει σε πρόγραμμα της Ε.Ε. για παροχή δωρεάν γευμάτων, για ειδήσεις που αφορούν αναπληρωτές καθηγητές που σιτίζονται σε λέσχες λόγω της οικονομικής δυσκολίας που αντιμετωπίζουν, δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου.

Σε μια χώρα που “σώζεται” διαρκώς, έχουμε περιέλθει στην πλήρη απαξίωση της ανθρώπινης ζωής και η τραγική της κατάσταση κρύβεται πίσω από θεατρινίστικες δηλώσεις “περί ανάπτυξης”. Φαίνεται πως δεν έχουν φτάσει στο σημείο να δυσκολεύονται να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες μόνο οι υποτιθέμενοι περιθωριακοί άστεγοι και επαίτες, αλλά και μαθητές, οι δάσκαλοί τους, καθώς και εργαζόμενοι.

Τα όποια δίκτυα αλληλεγγύης υπάρχουν δεν προβάλλονται από τα media, εκτός αν υπάρχει από πίσω κάποιος Αλαφούζος (βλέπε τις καμπάνιες του ΣΚΑΙ) ή ελλεεινές “πρωτοβουλίες” τύπου “συσσίτια μόνο για Έλληνες” της Χρυσής Αυγής. Η επικοινωνιακή διαχείριση της πείνας, αν δεν κηδεμονεύεται περνάει ως παράπλευρη απώλεια χωρίς να καυτηριάζονται οι υπεύθυνες πολιτικές.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι πως 3 εκατομμύρια κάτοικοι της Ελλάδας ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας, δηλαδή το 27% περίπου του πληθυσμού. Κι αυτά τα στοιχεία τα δίνει Ελληνική Στατιστική Αρχή. Σ’ αυτά δεν υπολογίζονται επιπλέον κοινωνικά αποκλεισμένοι και άνθρωποι που εργάζονται περιστασιακά με ελαστικές μορφές απασχόλησης (sic).

Πάντα το φαγητό δεν ήταν μόνο μέσο επιβίωσης αλλά και τόπος κοινωνικότητας. Τα οικογενειακά τραπέζια, τα φιλικά γεύματα, ήταν πάντα κάτι παραπάνω από τροφή. Ήταν το μέρος όπου βρισκόσουν με τους άλλους κι αυτό είχε την μεγαλύτερη σημασία από το να γεμίσεις το στομάχι σου. Σήμερα όμως, μπαίνει ένα όριο που δοκιμάζει την ανθρωπιά μας. Ακόμη και σε διάφορους δήμους έχουν αρχίσει να λειτουργούν κοινωνικά παντοπωλεία όπου εντάσσονται οικονομικά αδύναμοι και άνεργοι.

Η πείνα λοιπόν, είναι το μεγαλύτερο όπλο φόβου. Για να μην πεινάσεις μπορεί να υπομένεις το οτιδήποτε. Από την προσβολή στον χώρο δουλειάς, μέχρι τα ψίχουλα που παίρνεις, γιατί οι τηρητές της τάξης σου δείχνουν τις ορδές ανέργων και όσους αναζητούν σε κάδους το καθημερινό κολατσιό. Αυτή είναι η μεγαλύτερη βία στην καθημερινότητα. Απέναντι από το νέο πορνό της εποχής, τις εκπομπές και τα realities μαγειρικής, στέκεται το συσσίτιο.

 Θα δοκιμαστούμε, αν αντέχουμε να οικοδομήσουμε ένα τραπέζι, όχι ελεημοσύνης, αλλά συνειδητής συλλογικότητας.


πηγη

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

Μιλάμε για Μαφία...


Μετά το κατάπτυστο νόμο περί ευθύνης Υπουργών, φέρνουν και το Νόμο περί ευθύνης Τραπεζιτών

Σε μια "έννομη" απάτη προχωράει η κυβέρνηση προκειμένου να παράσχει την απαραίτητη ασπίδα στους τραπεζίτες, για να εκποιήσουν αντί κλάσματος της πραγματικής τους αξίας τα ομόλογα που κατέχουν στο πρόγραμμα επαναγοράς που αποφάσισε το Eurogroup, χωρίς να έχουν λόγο οι μέτοχοι.

Κάτι που είναι παράνομο και αντισυνταγματικό, να γίνει τέτοια κίνηση χωρίς γενική συνέλευση των τραπεζών. Πάνε να το περάσουν με απόφαση του Δ.Σ.

Ειδική διάταξη –στα «πρότυπα» ανάλογης που είχε υπάρξει κατά την εφαρμογή- για την προστασία από αστικές κλπ. ευθύνες των διοικήσεων των τραπεζών που θα αποφασίσουν τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα της επαναγοράς ελληνικών κρατικών ομολόγων ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Ανώτατος αξιωματούχος του υπουργείου ανέφερε το μεσημέρι της Παρασκευής πως η σχετική διάταξη θα κατατεθεί εντός της ημέρας. Αποσκοπεί στην διευκόλυνση των ΔΣ των τραπεζών που σήμερα συνεδριάζουν για να αποφασίσουν τη συμμετοχή τους στο buy back, προκειμένου να μην κατηγορηθούν από τους μετόχους τους για απιστία.
Οι τραπεζίτες ζήτησαν και πήραν το «οκ» από τον Υπουργό Οικονομικών, για την προώθηση νομοθετικής πρωτοβουλίας που θα λειτουργεί ως ασπίδα στα μέλη των διοικήσεων των τραπεζών έναντι αγωγών που μπορεί να κατατεθούν εις βάρος τους από μετόχους.

Αυτό φυσικά, θα μπορούσε να έχει και αναδρομική ισχύ, δηλαδή να μην μπορεί να κάνει κάποιος αγωγή και για προηγούμενες υποθέσεις των τραπεζιτών.

Για να το ζητούν όμως, αυτό, είναι σίγουροι ότι οι αγωγές από τους μετόχους θα έρχονται σωρηδόν, οπότε θέλουν να τις καταστήσουν "άσφαιρες"!

πηγη

Η Μεταμοντέρνα Αριστερά

Ο όρος «Μεταμοντέρνος» (Post Modern) αφορά ουσιαστικά την τάση, προσπάθεια και προδιάθεση αποδόμησης – διάλυσης ουσιαστικά – όλου του «Μ...