Τετάρτη 30 Απριλίου 2014

SOCIAL MEDIA & ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ


Στην εποχή της πληροφορίας, τα μέσα έχουν αυξηθεί, η επικοινωνία ωστόσο γίνεται όλο και πιο αμφίσημη, ενώ ο όγκος δεδομένων που έχει να διαχειριστεί ένα ανθρώπινο μυαλό, είναι τόσο μεγάλος που αδυνατεί να τον αφομοιώσει. Ο μεταμοντέρνος άνθρωπος, έχει αλλάξει τον εαυτό του, τον τρόπο που αντιλαμβάνεται την επικοινωνία και τον τρόπο που εκφράζεται, πράγμα απόλυτα αναμενόμενο, από την στιγμή που τα social media έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας.

Σκεφτείτε κάποιον που ξυπνάει και αναζητά το smartphone για να δει όσες ενημερώσεις έχασε από το twitter, να τσεκάρει τα mail του και να δει τι status ανέβασαν οι φίλο του στο facebook. Θα ποστάρει (sic) κάτι σε έναν απ’ όλους τους λογαριασμούς που είναι εγγεγραμμένος, μόνο και μόνο για να δηλώσει παρών. Η φυσική παρουσία υποκαθίσταται από την εικονική, η οποία ωστόσο τρέφεται απ’ την ανάγκη για αυτοεπιβεβαίωση.

Ομοίως, κάνει check-in για να γνωστοποιήσει σε ποια τοποθεσία μπορεί να βρίσκεται, ή με ποιον είναι ή τι κάνει κοκ. Η μόνιμη προσήλωση στην “θαλπωρή” μιας οθόνης, σκοτώνει την δημιουργικότητα. Έχουμε να κάνουμε με υποκατάστατα εμπειρίας, όπου ο καθένας τρέχει να δημοσιεύσει πρώτος, να απαντήσει, να μαζέψει likes και followers με κάθε κόστος, να πει πως αισθάνεται, τι είδε χθες, τι άκουσε και στο τέλος να τραβήξει και μια φωτογραφία, δείχνοντας το πρόσωπό του, το απαύγασμα του εγωκεντρισμού, “βγάζω selfie άρα υπάρχω”. Ο ναρκισσισμός και το κυνήγι της δημοφιλίας, αντανακλά την αγωνία για αναγνώριση και μια νέου τύπου νοηματοδότηση, έρχεται να στεριώσει σε μια αποξενωμένη κοινωνία.

Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Μήνυμα αξιοπρέπειας στις εκλογές

Κανονικά με τέτοια κυβέρνηση και τέτοια πολιτική που εφαρμόζει αυτά τα δύο χρόνια αλλά και με όσα αναμένεται, ως γνωστόν, να εφαρμόσει, ο Σύριζα θα έπρεπε ήδη να έχει παρελάσει θριαμβευτής και απελευθερωτής στο Σύνταγμα μετά από παλλαϊκό ξεσηκωμό και πτώση της ακροδεξιάς και κατόπιν εκλογών στις οποίες θα ελάμβανε συντριπτική πλειοψηφία και αυτοδυναμία.

Αυτά βεβαίως θα είχαν συμβεί αν ο Σύριζα ήταν αξιοπρεπές κόμμα, ριζοσπαστικό που ενέπνεε και έδινε ελπίδα στους καταληστεμένους και τσαλαπατημένους επί της αξιοπρέπειάς τους πολίτες αυτής της χώρας.

Όμως ο Σύριζα από τότε που έγινε αξιωματική αντιπολίτευση, άλλαξε και ρότα πολιτικής. Αντί να στέκει με αξιοπρέπεια και σταθερότητα στις θέσεις του, αντί να απευθύνεται ξεκάθαρα στην κοινωνία των πολιτών, αντί να είναι μπροστάρηδες στην πορεία της κοινωνίας προς την ανατροπή του ίδιου του αναξιοπρεπούς και ιδιώτη εαυτού της οι βουλευτές και τα στελέχη του, άρχισαν όλοι μαζί την οικειοθελή βίαιη “ωρίμανσή τους”, την ευθυγράμμισή τους με τις επιταγές του συντηρητισμού για να λάβουν θέση κυβέρνησης εν αναμονή, την καθημερινή ενασχόλησή τους με τα δελτία τύπου των μουρούτηδων που είχαν στόχο να τους τραβήξουν στον βόθρο τους, την τελική διολίσθηση, τις εκπτώσεις, τις απαράδεκτες και ανήθικες δηλώσεις και ενέργειες, τον εναγκαλισμό με ανθρώπους γνωστού αναξιοπρεπούς πολιτικού παρελθόντος, την ανάδειξη πρωτοκλασσάτων στελεχών δουλοπρεπών και ανέντιμων, ανακόλουθων πολιτικάντηδων με προσωπικές οικονομικές επενδύσεις σε πολυεθνικές που απομυζούν και καταστρέφουν τον πλανήτη, έγινε δηλαδή εντός δύο ετών αναμονής εξουσίας ο Σύριζα ένα κόμμα ίδιο και απαράλλαχτο με όσα χείριστα τέτοια μάθαμε να ανεχόμαστε στους κυβερνητικούς θώκους εδώ και δεκαετίες.

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Η Θράκη που πληγώνουμε


Eγκατάλειψη και αδιαφορία από τις κυβερνήσεις και τους πολιτικούς ηγέτες, απουσία εθνικής στρατηγικής και επικράτηση του στενού κομματικού συμφέροντος παρέδωσαν στην επιρροή και τα χρήματα του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, αλλά και τη δράση ακροδεξιών, εθνικιστικών, παρακρατικών ελληνικών κύκλων, τη Θράκη εδώ και δεκαετίες. Μπροστά στο εκλογικό κέρδος, τις ψήφους μιας έδρας, οι πολιτικοί ηγέτες δεν δίστασαν και δεν διστάζουν να δώσουν το χρίσμα σε ανθρώπους της Θράκης που δηλώνουν ανοικτά «Τούρκοι», διαφημίζουν τις άριστες σχέσεις τους με το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής, ενώ παράλληλα δεν έχουν κάνει ούτε ένα ουσιαστικό βήμα στην κατεύθυνση της ένταξης των τριών μειονοτήτων (πομακική, ρομά, μουσουλμάνοι τουρκογενείς) στην ελληνική κοινωνία, την ελληνική παιδεία, την ελληνική ζωή. Ελληνες πολιτικοί ηγέτες και κυβερνήσεις, ανάλογα με τα συμφέροντά τους, παραβίασαν -όπως έκανε πρόσφατα ο Δημ. Χριστόπουλος, που μίλησε για τουρκική μειονότητα- την πιο βασική πρόβλεψη της Συνθήκης της Λωζάννης. Οτι δηλαδή η μειονότητα στη Θράκη είναι μουσουλμανική και όχι τουρκική, ενώ στο πρόσφατο παρελθόν και τα δύο μεγάλα κόμματα συνέβαλαν με τις πολιτικές τους στη σημερινή κατάσταση.

Το σημαντικό ζήτημα δεν είναι φυσικά αν η τοπική του ΣΥΡΙΖΑ παρασύρθηκε ή αν η ΕΥΠ έχει παρεισφρήσει στο εσωτερικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης και επιβάλλει επιλογές, όπως άφηνε να εννοηθεί το κεντρικό άρθρο της «Αυγής» πριν από μερικές ημέρες. Στα ρεπορτάζ για τους στόχους του Μνημονίου, ένας από τους βασικούς ήταν η μετατροπή περιοχών της Ελλάδας σε ανεξάρτητες οικονομικές ζώνες. Η περιοχή της Θράκης αναφερόταν ως βασική υποψήφια -και αν αυτό προχωρήσει, τότε δεν θα πληγεί μόνο η μουσουλμανική μειονότητα, δεν θα πληγούν μόνο οι Τσιγγάνοι, οι Πομάκοι και οι τουρκογενείς της περιοχής, αλλά όλοι οι Θρακιώτες και όλοι οι Ελληνες.

Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Chevron εναντίον Ισημερινού: Έγκλημα χωρίς τιμωρία!

Συχνά τα περιβαλλοντικά εγκλήματα έχουν τόσους πολλούς ενόχους που στην πράξη δεν έχουν κανέναν. Έτσι, η ευθύνη διαχέεται και το αίτημα λογοδοσίας των ενόχων παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που ο ένοχος είναι γνωστός, έχει …όνομα και επίθετο, όπως ακριβώς συμβαίνει με την περίπτωση της Chevron-Texaco, που ευθύνεται για μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές καταστροφές στον κόσμο: Την μόλυνση 2 εκατ. εκταρίων της ζούγκλας του Αμαζόνιου στον Ισημερινό με 71 εκατ. λίτρα τοξικών πετρελαϊκών αποβλήτων και 64 εκατ. λίτρα αργού πετρελαίου! Πρόκειται για μια από τις πιο κραυγαλέες περιπτώσεις ασυδοσίας των βορειοαμερικάνικων πολυεθνικών εταιρειών και καταλήστευσης των φυσικών πόρων του πλανήτη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΙΣΗΜΕΡΙΝΟ, ΖΟΥΓΚΛΑ ΤΟΥ ΑΜΑΖΟΝΙΟΥ:

Το έγκλημα της Chevron-Texaco εμφανίζεται ακόμη πιο προκλητικό αν λάβουμε υπ’ όψη μας τις τεράστιες προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση του Ισημερινού, στο πλαίσιο της Επανάστασης των Πολιτών που ξεκίνησε το 2006 υπό τον πρόεδρο Ραφαέλ Κορέα, να προστατεύσει και να αναδείξει τον μοναδικό φυσικό πλούτο που διαθέτει η χώρα.

Μαύρη κηλίδα σε ένα πράσινο εργαστήρι

Ο Ισημερινός αποτελεί ίσως το σημαντικότερο στον κόσμο εκθετήριο βιοποικιλότητας. Στο ανατολικό τμήμα της χώρας, που
βρίσκεται ο Αμαζόνιος και συνορεύει με την Κολομβία και το Περού, έχουν μέχρι στιγμής καταγραφεί 1.600 είδη πουλιών (αριθμός διπλάσιος των όσων έχουν ενLa Mano sucia de Chevron Ecuador 2τοπιστεί σε Ευρώπη και Βόεια Αμερική μαζί), 25.000 είδη δένδρων (σε ολόκληρες τις ΗΠΑ μόνο 17.000), 300 θηλαστικά, 460 διαφορετικά αμφίβια, 4.500 είδη πεταλούδας, κλπ. Για να συνεχίζουν να υπάρχουν όλα αυτά η κυβέρνηση του Ισημερινού καταβάλει ένα τεράστιο κόστος, που ως ανταμοιβή έχει όχι μόνο την διατήρηση της περιβαλλοντικής ισορροπίας αλλά και τις ομαλές σχέσεις με τις κοινότητες των ιθαγενών που ζουν σε αυτά τα εύθραυστα οικοσυστήματα. Είναι πραγματικά δύσκολο να φανταστεί κανείς αν δεν δει από κοντά την προσοχή της κυβέρνησης και τους πόρους που διαθέτει ώστε να προστατευθεί και να αναδειχθεί το φυσικό περιβάλλον. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν η απροθυμία της Chevron-Texaco να αναλάβει το κόστος των καταστροφικών επιλογών της συνιστά ακραίο δείγμα επιχειρηματικής επιθετικότητας, νεκρανάσταση εν έτει 2014 των επιχειρηματικών ηθών που ανθούσαν την εποχή της αποικιοκρατίας.

Παρασκευή 25 Απριλίου 2014

renaissance


γράφει ο Γιάννης Σιδέρης

ΚΛΕΟ

Μια άνεργη Ισπανίδα, πριν από ενάμιση χρόνο αποφάσισε να συμμετάσχει σε διαγωνισμό για πρόσληψη πωλητών σε επιχείρηση εμπορίας ηλεκτρικών ειδών, όπως γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών.

Ο λόγος για την Κλέο Αλμάνσα, που κηρύχθηκε το πρόσωπο του ισπανικού facebook της περασμένης εβδομάδας, όταν τα κοινωνικά δίκτυα γέμισαν με μηνύματα συμπαράστασης, έπειτα από τη συνέντευξή της στην «El Mundo» στην οποία αποκάλυψε την περιπέτειά της.

Μαζί με άλλους 40 νέους ανέργους, υποβλήθηκε σε δοκιμασίες υπό τον ήχο δυνατής μουσικής και ταχύτατα εναλλασσόμενου φωτισμού «ώστε να ανέβει η αδρεναλίνη για να πουλήσουν καλύτερα», όπως τους εξήγησαν.

Στην πραγματικότητα υποδαύλιζαν τον ανταγωνισμό μεταξύ τους με στόχο ο ισχυρότερος να εξουδετερώσει τον πιο αδύναμο. Ανάμεσα στα άλλα, τους έβαλαν να παίξουν τις μουσικές καρέκλες διαγ(κ)ωνιζόμενοι μέχρι αίματος για μια θέση, αφού όποιος έμενε όρθιος αποχωρούσε, ή να ανεβαίνουν ανά ομάδες σε μια καρέκλα και να ρίχνουν όσους μπορούσαν αποκλείοντάς τους.

Στο τέλος τούς πέταξαν ένα χαρτονόμισμα των 50 ευρώ λέγοντας πως «θα είναι προκαταβολή του μισθού του για όποιον καταφέρει να το πάρει πρώτος». Η Κλέο βρέθηκε να την πατούν -κυριολεκτικά- δεκάδες πόδια ανθρώπων τυφλωμένων να αρπάξουν το χαρτονόμισμα και την πολυπόθητη θέση εργασίας. Στο νοσοκομείο διαπίστωσαν ότι, εκτός από μώλωπες που έφερε σε χέρια, πόδια, και πρόσωπο, είχε κι ένα σοβαρό τραύμα στη σπονδυλική στήλη, που την άφησε δύο μήνες στο κρεβάτι κι ένα χρόνο χωρίς να μπορεί να δουλέψει.

Τρίτη 22 Απριλίου 2014

Έθνος, πατρίδα, τάξη...


To σύγχρονο έθνος που γεννήθηκε μέσα από τους αγώνες των λαών εναντίον της τυραννίας τον 18ο και 19ο αιώνα, αποτέλεσε και αποτελεί μέχρι και σήμερα το ιστορικό λίκνο των κοινωνικών τάξεων. Δεν μπορούν να υπάρξουν τάξεις χωρίς τόπο, χωρίς έθνος, χωρίς πατρίδα. Γι' αυτό και οι μετανάστες δεν έχουν ταξικό προσδιορισμό, είναι ξεριζωμένοι πληθυσμοί που μετακινούνται με τους δουλικούς όρους που επιβάλουν οι αγορές και το κεφάλαιο. Είναι δουλοπάροικοι του κεφαλαίου κι όχι εργάτες.
Οι εργάτες συγκροτούν τάξη μόνο και... εφόσον διεκδικούν την πανεθνική ενότητά τους μέσα από τον αγώνα τους για κοινωνικά δικαιώματα και δημοκρατία, διεκδικώντας δηλαδή την πολιτική ηγεμονία στο ήδη συγκροτημένο έθνος τους, το οποίο δεν μπορεί να υπάρξει παρά μόνο αν ασκεί κυριαρχία σ' έναν συγκεκριμένο τόπο όπου έχει καταγραφεί η ιστορική διαδρομή των αγώνων ενός λαού για το δικαίωμα στην αυτοδιάθεσή του. Διαφορετικά δεν γίνεται.
Να γιατί ο ιμπεριαλισμός, δηλαδή ο αγώνας για την παγκόσμια κυριαρχία, που σηματοδοτεί την εξόρμηση του κεφαλαίου για αποικίες, προσαρτήσεις και επενδυτικές ευκαιρίες παγκόσμια, δεν μπορεί να ανεχθεί το έθνος ως υλική δύναμη. Δηλαδή ως κυρίαρχο έθνος που συγκροτείται και διεκδικεί το δικαίωμα στην αυθυπαρξία του, στην αυτονομία του, στην αυτοδιάθεσή του σ' έναν συγκεκριμένο τόπο. Κι αυτό γιατί χωρίς συγκροτημένα έθνη δεν υπάρχουν, ούτε μπορούν να υπάρξουν λαοί και τάξεις που μάχονται συγκροτημένα και οργανωμένα την εξουσία του κεφαλαίου σε κάθε τόπο, αλλά και διεθνώς.

Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

Σεληνόφως – 21η Απριλίου 1967- Η ανατομία μιας δικτατορίας (Ντοκουμέντο)


Πέρσαν ήδη σαρανταέπτα χρόνια από το πραξικόπημα των Συνταγματαρχών, που κατέλυσαν ένα σχεδόν παρόμοιο πολιτικό κατεστημένο.

Άντεξαν μόνο επτά χρόνια στον χρόνο, πιστεύοντας ότι με στρατιωτική πειθαρχία θα κάνοιυν τον ασθενή να αναρρώσει (βλ. και δηλώσεις Straus-Kohen στο Ελληνικό Κοινοβούλιο) και έπεσαν μετά από το ξεκίνημα μας νέας εθνικής τραγωδίας (η οποία συνεχίσθηκε και ολοκληρώθηκε από την κυβέρνηση των παλινοστούντων πολιτικών).

Το καθεστώς όμως των Συνταγματαρχών το ακολούθησε, από την πτώση μέχρι σήμερα, ένα νέο ιδιότυπο καθεστώς – αυτοαποκαλλούμενο δημοκρατικό – που συνετέλεσαι στην καταστροφή, αλλά και εξακολουθεί να συντελεί μέχρι σήμερα, στον πλήρη αφανισμό της χώρας μας.


Ακολουθεί ένα ντουκουμέντο, σε αφήγηση του Στέφανου Ληναίου




πηγη

Η Μεταμοντέρνα Αριστερά

Ο όρος «Μεταμοντέρνος» (Post Modern) αφορά ουσιαστικά την τάση, προσπάθεια και προδιάθεση αποδόμησης – διάλυσης ουσιαστικά – όλου του «Μ...