Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2015

Όταν το ταξικό γίνεται άλλοθι προδοσίας


Τι σημαίνει πατριωτικό και τι ταξικό καθήκον; Μπορεί να διαχωριστεί το ένα από το άλλο;
Ναι, μόνο στα μυαλά των παραθρησκευτικών οργανώσεων της αριστεράς και της δεξιάς. Το ταξικό δεν υπάρχει, ούτε υπήρξε ποτέ ξεχωριστά από το εθνικό και πατριωτικό καθήκον από την σκοπιά των καταπιεσμένων στρωμάτων του λαού. Αυτός ο δύσμοιρος ο Καρλ Μαρξ, που τόσο έχουν ασελγήσει πάνω του ιδίως όσοι εμφανίζονται ως οι πιο ακραιφνείς του οπαδοί, έγραφε ότι η ιδιαιτερότητα της εργατικής τάξης στον καπιταλισμό βρίσκεται στο γεγονός ότι δεν μπορεί να συγκροτηθεί ως τάξη σαν μια «απλή άθροιση ομώνυμων μεγεθών, το ίδιο περίπου όπως οι πατάτες μέσα σ’ ένα σακί αποτελούν ένα σακί με πατάτες.» Ο Μαρξ έγραφε επίσης ότι «εφόσον εκατομμύρια οικογένειες ζουν κάτω από οικονομικές συνθήκες ύπαρξης, που ξεχωρίζουν τον τρόπο της ζωής τους, τα συμφέροντά τους και την κουλτούρα τους από εκείνες των άλλων τάξεων και τις αντιπαραθέτουν εχθρικά μ’ αυτές, συνιστούν μια τάξη. Στο βαθμό όμως που υπάρχει μόνο μια τοπική συνάφεια των συμφερόντων τους, όπως συμβαίνει ανάμεσα στους μικρούς αγρότες, και δεν δημιουργείται καμιά αίσθηση κοινότητας, κανένας εθνικός δεσμός και καμιά πολιτική οργάνωση, τότε δεν συγκροτούν τάξη.»

Με άλλα λόγια για να συγκροτηθεί μια τάξη, ιδίως η εργατική τάξη, χρειάζεται να υπάρχει συγκροτημένος λαός και έθνος που έχει θέσει στην βάση συγκρότησής του την δημοκρατία. Η εργατική τάξη είναι η μόνη που από τη φύση και τη θέση της στην αστική κοινωνία μπορεί να συγκροτηθεί αφεαυτού της σε τάξη αναδεικνύοντας την κοινότητα των συμφερόντων της, τους πανεθνικούς δεσμούς της και το δικό της πολιτικό κίνημα.
Χωρίς όμως την εθνική συγκρότηση στη βάση της μιας, ενιαίας και αδιαίρετης εθνικής επικράτειας, όπου κυριαρχεί ένας λαός που υπερβαίνει την τοπική συνάφεια και τις αποκλειστικότητες της ιδιαίτερης καταγωγής κάθε διαφορετικής εθνότητας, δεν μπορεί να υπάρξει το γόνιμο έδαφος πάνω στο οποίο η τάξη μπορεί να ανακαλύψει την κοινότητα των συμφερόντων της, να οικοδομήσει τους πανεθνικούς δεσμούς της και να αναπτύξει το δικό της πολιτικό κίνημα, το οποίο έχει ως αναγκαία αφετηρία την διεκδίκηση και την κατάκτηση των βασικών δικαιωμάτων της. Τάξη χωρίς να εγγράφεται σε λαό και έθνος, χωρίς να καθορίζεται από το δικό της κίνημα και τις δικές της ιστορικές κατακτήσεις που προάγουν την συγκρότησή της ως τέτοια μέσα στα πλαίσια της δικής της πατρίδας, δεν μπορεί να υπάρξει. Δεν είναι παρά ένα «σακί με πατάτες», μια ονειροφαντασίωση «θεωρητικών» της κακιάς συμφοράς που έχουν ξεχάσει παντελώς να ασχολούνται με την πραγματικότητα και ξέρουν να χρησιμοποιούν την έννοια της τάξης μόνο σαν άλλοθι της δικής τους μιζέριας και πολιτικής προδοσίας.

Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2015

Κοινωνική Απελευθέρωση, Λαϊκή Κυριαρχία, Εθνική Ανεξαρτησία, Δημοκρατία.


Αυτά ήταν τα πολιτικά αιτήματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973. Με φωνές κατά των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ, το πρωτοπόρο αγωνιστικό φοιτητικό κίνημα κορύφωσε την αντίσταση του λαού μας απέναντι στο αμερικανοκίνητο φασιστικό καθεστώς των συνταγματαρχών, ενώνοντας την ελληνική κοινωνία κάτω από το σύνθημα με την παλλαϊκή απήχηση:

Ψωμί Παιδεία Ελευθερία

Με σύμβολο την ελληνική σημαία, που ταυτίστηκε με τους αγώνες για εθνική ανεξαρτησία, η εξέγερση του Πολυτεχνείου το ’73 αποτέλεσε τη νεότερη πάλη του ελληνικού λαού για το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση και την εγκαθίδρυση της Δημοκρατίας στην Ελλάδα. Όσο κι αν κάποιοι από τους μετέχοντες πρόδωσαν τα ιδανικά για τα οποία αγωνίστηκαν, όσο κι αν σήμερα δεξιοί κι αριστεροί του ξενόδουλου καθεστώτος υποβαθμίζουν το νόημα της εξέγερσης του ’73, το Πολυτεχνείο ενσωμάτωσε και ανέδειξε τον διαχρονικό αγώνα του λαού μας για Κοινωνική Απελευθέρωση, Λαϊκή Κυριαρχία, Εθνική Ανεξαρτησία. Απαραίτητες συνθήκες για να υπάρξει Δημοκρατία στον τόπο.

Σήμερα, 42 χρόνια μετά, ο ελληνικός λαός βιώνει την μεγαλύτερη μεταπολιτευτική προδοσία. Η κυβέρνηση της δεύτερης φοράς αριστερά και τα δεκανίκια της, αποδέχονται πλήρως το καθεστώς κατοχής που μας έχει επιβληθεί, παραδίδοντας τα κλειδιά της χώρας στους νέους επικυρίαρχους, οδηγώντας ολόκληρη την Ελλάδα και τον λαό της σε ανείπωτη καταστροφή. Απαξιώνοντας τους αγώνες για δημοκρατία, προδίδοντας τη βούληση του ελληνικού λαού στο δημοψήφισμα, τρέμουν μπροστά στην επερχόμενη συντονισμένη και παλλαϊκή αντίσταση που κυοφορείται.

Γι’ αυτό έχει μεγάλη σημασία, η φετινή επέτειος του Πολυτεχνείου να αποτελέσει μια νέα αρχή στους αγώνες του λαού μας, αναβιώνοντας τα παλλαϊκά χαρακτηριστικά και τα πολιτικά αιτήματα του 1973, καθώς οφείλει να λογίζεται ως Ημέρα Εθνικής Ανεξαρτησίας στον αγώνα του ελληνικού λαού για την απεξάρτηση από κάθε είδους τυραννία.

Το ΕΠΑΜ καλεί τον ελληνικό λαό, να συναισθανθεί το βαθύ νόημα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, να συμμετέχει στην πορεία την Τρίτη 17/11, μαζικοποιώντας ακόμα περισσότερο την αισιόδοξη παρουσία του στην τελευταία πανεργατική πορεία της 12 Νοεμβρίου στο κέντρο της Αθήνας.

Όλοι μαζί ξανά στους δρόμους της αντίστασης και του αγώνα, για μια πατρίδα ελεύθερη.
Για τη Δημοκρατία.


πηγη

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

Η Tweetοποίηση Της Γλώσσας, Της Σκέψης Και Της Κοινωνίας


Ανταλλάξαμε τη σοφία με τη γνώση.

Μετά ανταλλάξαμε τη γνώση με την πληροφορία.

Τ.Σ. Έλιοτ


Η γλώσσα με τη σκέψη συνδέονται όπως οι δύο όψεις ενός φύλλου από χαρτί. Είναι αδύνατον να τις ξεχωρίσεις. Και όταν τραυματίζεται η μια πλευρά τραυματίζεται και η άλλη.

Αυτό ισχυρίζεται ο δημιουργός της σύγχρονης γλωσσολογίας, ο Ferdinand de Saussure.

Και ο Lev Vykotsky στο βιβλίο του «Σκέψη και γλώσσα» συμπληρώνει:

«Η σκέψη που δεν ενσαρκώθηκε σε λέξη παραμένει σκιά. Η λέξη που της έχουν αφαιρέσει τη σκέψη είναι νεκρή λέξη.»

Μπορούμε να αναφέρουμε και το φιλόσοφο της γλώσσας, τον Wittgenstein, που έλεγε ότι οι «λέξεις είναι πράξεις» και να πιστέψουμε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια αποκάλυψη του εικοστού αιώνα.


Και όμως… Η ιδέα ότι η σκέψη με τη γλώσσα ταυτίζονται είναι πολύ παλιότερη.

Ο Πλάτωνας στο διάλογο του «Σοφιστής» λέει: «Η σκέψη και ο λόγος είναι το ίδιο πράγμα.»

Ή αλλού: «Γλώσσα νόησις νοήσεως». Η γλώσσα είναι η σκέψη της σκέψης!

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Τι δεν καταλαβαίνουμε από το Νομοσχέδιο για τα ΜΜΕ;


Tου Θεμιστοκλή Συμβουλόπουλου*

Πολύς ντόρος γίνεται για το νομοσχέδιο που κατέβασε η κυβέρνηση και ο υπουργός Ν. Παππάς στην βουλή για τα ΜΜΕ. Ενα νομοσχέδιο που ούτε κατά διάνοια ξεκαθαρίζει το τοπίο στο ραδιοτηλεοπτικό χώρο, αλλά αντίθετα προετοιμάζει και διαιωνίζει την απολυταρχία που επικρατεί στον χώρο της ενημέρωσης και της υποκουλτούρας στην ψυχαγωγία, με νέους όρους που επιβάλλουν την ενίσχυση και την αναδιανομή της πίττας των οικονομικών και επιχειρηματικών συμφερόντων σε βάρος της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών, και βέβαια της δημοκρατίας.

Με το νομοσχέδιο ουσιαστικά επιχειρείται να ελεγχθεί κυβερνητικά το νέο ραδιοτηλεοπτικό τοπίο με κεκαλυμμένες ευνοϊκές ρυθμίσεις για την ντόπια και ξένη ολιγαρχία, με συμφωνημένες ανταλλαγές πίσω από κλειστές πόρτες, να ενισχυθεί περαιτέρω η χειραγώγηση της ενημέρωσης μέσω της πλήρους διαπλεκόμενης σχέσης του κράτους με την μονοπωλιακή επιχειρηματική και εμπορική δραστηριότητα, να εξαλειφθεί η έννοια του όρου ψυχαγωγία από την ελληνική μιντιακή πραγματικότητα, να μηδενιστεί η συμμετοχή της κοινωνίας και ο δημόσιος έλεγχος στο ραδιοτηλεοπτικό γίγνεσθαι, και τέλος να διαλυθούν οι εργασιακές σχέσεις και να μειωθούν οι θέσεις εργασίας στον χώρο των ΜΜΕ.

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Μαζάνθρωπος το Ανθρώπινο Ζώο


Η πλειονότητα των μελών των σύγχρονων καταναλωτικών κοινωνιών, από τη στιγμή που εκχώρησε σε τρίτους το δικαίωμά της να μετέχει της αρχής, επόμενο ήταν να μεταβληθεί σε μάζα. Σ’ ένα, δηλαδή, ανομοιογενές ως προς τη σύνθεσή του ανθρωποσύνολο, το οποίο διακατέχεται από ακατανίκητη ορμή προς οτιδήποτε ερεθίζει τα πλέον πρωτόγονα εκ των ενστίκτων του και ικανοποιεί τις ταπεινότερες των επιθυμιών του.

Έλκεται από την ευτέλεια, καθηλώνεται από τη χυδαιότητα, τέρπεται από τις ύβρεις, παθιάζεται με τις εξελισσόμενες επί της οθόνης λεπτομέρειες της ερωτικής συμπεριφοράς άσημων και διάσημων, καταναλώνει ό,τι γαργαλιστικό βίαιο και ποταπό συμβαίνει στην κρεβατοκάμαρα του καλλιτέχνη, στο γραφείο του πολιτικού, στην οικογένεια του γείτονα, στον κόσμο· με διάθεση, που λίγο απέχει από το να χαρακτηριστεί παθολογική. Κι όλα αυτά δια της κλειδαρότρυπας. την οποία στη συγκεκριμένη περίπτωση υποκαθιστά η Τηλεόραση.

Η περιθωριοποιημένη, και κατ’ ουσίαν αμαθής αυτή μάζα, έχει την ψευδαίσθηση ότι δια της προβαλλόμενης ενώπιόν της αθλιότητας ψυχαγωγείται και ταυτοχρόνως ξορκίζει το κακό, που την απειλεί σε κάθε της βήμα. Απαίδευτη καθώς είναι, αδυνατεί να αποκρυπτογραφήσει τα φαινομενικώς ουδέτερα μηνύματα των προαναφερθέντων εκπομπών και παγιδεύεται στην επιτηδευμένη απλότητά τους· με αποτέλεσμα να καθίσταται θύμα των κυρίαρχων, οι οποίοι μέσω αυτών των μηνυμάτων τη χειραγωγούν.

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Δράση τώρα! Για την επιβίωση του ελληνικού λαού!


Δεν ξέρουμε για πόσο ακόμα θα μπορεί η κυβέρνηση να διαχειριστεί επικοινωνιακά το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα και ο λαός. Παίζουν κυριολεκτικά με τη φωτιά ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί της κυβέρνησης του, επιχειρώντας να δημιουργήσουν έναν ακόμη κύκλο ψευδαισθήσεων.

Μια ματιά γύρω μας είναι αρκετή για να καταλάβουμε ότι φτάσαμε σαν κοινωνία στο όριο της επιβίωσης!

Κάποιες σκόρπιες «φιλανθρωπικές» δραστηριότητες, κάποιες ανάλογου περιεχομένου πρωτοβουλίες της εκκλησίας, κάποιες μεμονωμένες κινήσεις κοινωνικής αλληλεγγύης, σε συνδυασμό με κάποια ατελέσφορα κυβερνητικά μέτρα, «κρύβουν» για λίγο ακόμα το μέγεθος του προβλήματος, που έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις.

Η απόλυτη ένδεια, η πείνα δεν αποτελούν πλέον απειλή. Είναι η σκληρή καθημερινή πραγματικότητα για εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά.

Η κατάσταση όχι μόνο δεν πρόκειται να βελτιωθεί, αντιθέτως αναμένεται να χειροτερέψει το χειμώνα όπου οι ανάγκες πολλαπλασιάζονται.

Δεν χρειάζεται να δούμε εικόνες της Αθήνας του χειμώνα του 1943, ή τον αριθμό των αυτοκτονιών να πολλαπλασιάζεται για να καταλάβουμε ότι για εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΡΙΟ!

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΙΔΕΙΑΣ


Γράφει ο Νίκος Καραβέλος*

Αναιδείς είναι εκείνοι από τους οποίους λείπει η ντροπή. Οι αναίσχυντοι, οι αδιάντροποι, οι θρασείς. Κάποιοι, προκειμένου να ωφελήσουν τους εαυτούς τους ή τρίτους, δε διστάζουν να πράξουν σε βάρος των συνανθρώπων τους. Άλλοι, σε βάρος του πλησίον, που είχε την ατυχία να τους εμπιστευτεί και κάποιοι σε βάρος λαού ολόκληρου, όταν αυτός είχε την ατυχία ή τη βλακεία να τους ψηφίσει ως ηγεμόνες του.

Οι αναιδείς είναι δειλοί. Φοβούνται, γι’ αυτό είναι υποκριτές και κακοί. Μεταμφιεσμένοι τους θαρραλέους, λιγόψυχοι, λιγόμαχοι, άτολμοι, συμπλεγματικοί. Στα μικρά γενναίοι, δουλικοί στους πιο πάνω, τυραννικοί σε όσους θεωρούν κατωτέρους. Θρασύδειλοι και ως τέτοιοι, όπως υποστήριζε ο Ευάγγελος Λεμπέσης, χαρακτηρίζονται από βλακεία. Κατά συνέπεια, έχουν όλα τα προσόντα να καταντήσουν κυβερνήτες προτεκτοράτου.

Οι ιδιότητες χαρακτηρίζουν τους τύπους των ανθρώπων. Η ευψυχία τους εθελοντές, η διστακτικότητα τους σοφούς, η αμφιβολία τους φιλοσόφους, ο ανθρωπισμός τους πεπαιδευμένους, η επιείκεια τους αληθινούς ανθρώπους. Αντίθετα, η εμπάθεια και η θρασύτητα χαρακτηρίζουν τους αναιδείς.

Αυτοί οι αναιδείς δεν αρκούνται μόνο στην τυφλή εκτέλεση των επιθυμιών των εντολέων τους, δεν αρκούνται μόνο στη φτήνια, μα έχουν το θράσος να απαιτούν να τους αναγνωρίζουμε ως δήθεν γενναιόφρονες. Μισούν ό,τι αντιπροσωπεύει την αντίσταση και την αξιοπρέπεια. Υποταγμένοι οι ίδιοι, αθύρματα στα παίγνια τρίτων, περιπαίζουν από θέση ισχύος.

Η Μεταμοντέρνα Αριστερά

Ο όρος «Μεταμοντέρνος» (Post Modern) αφορά ουσιαστικά την τάση, προσπάθεια και προδιάθεση αποδόμησης – διάλυσης ουσιαστικά – όλου του «Μ...